Údaje o hospodářském výsledku si Ikea nechává pro sebe už tradičně. "Jsme profitabilní," sdělil pouze finanční ředitel české pobočky Filip Hajný.
Podle jeho slov jsou pro Ikeu největším překvapením výsledky prodejny v Ostravě. "Ekonomicky nejslabší region nám dělá největší radost," uvedl Hajný. Ostravská pobočka totiž zvýšila obrat meziročně o 29 procent, stejně jako Praha.
Ikea má v Česku čtyři pobočky - dvě v Praze a po jedné v Brně a v Ostravě. Fiskální rok začíná vždy 1. září a končí 31. srpna.
Švédská nábytkářská společnost plánuje na příští rok několik novinek, žádná razantní expanze ji ale nečeká. V příštím roce se rozhodla provést rozšíření Brněnské prodejny a přestavět pobočku v Praze na Zličíně.
S vystavěním nových prodejen počítá ředitel Ikea pro Česko, Slovensko a Maďarsko Dragan Skaluševič v horizontu pěti let. "Analyzujeme trh, dlouhodobě počítáme s expanzí do Košic, Hradce Králové nebo Budapešti," uvedl šéf.
Kromě toho rozšiřuje Ikea i svoje aktivitiy na poli potravin. Část sortimentu v doplňkovém prodeji švédských specialit totiž už na jaře začala prodávat pod značkou Ikeafood.
Zatím pod svou privátní značkou nabízí asi 10 položek, během příštího fiskálního roku hodlá obchodní dům s nábytkem rozšířit Ikeafood asi na 30 až 40 výrobků, uvedl marketingový ředitel Ondřej Kraus.