Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Image hraje klíčovou roli v úspěchu firmy

  12:59aktualizováno  12:59
Společnost PPF je již druhým rokem generálním partnerem ocenění Rhodos. Nejedná se přitom o partnerství náhodné - PPF, která patří k nejvýznamnějším finančním skupinám v ČR, se rozvoji své korporátní identity a image sama dlouhodobě věnuje. „Uvědomujeme si, že image hraje v životě firmy a jejím úspěchu klíčovou roli a je nezbytné s ní neustále pracovat. I proto jsme se rozhodli podporovat ocenění Rhodos,“ tvrdí Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace PPF.

Od jakých faktorů se odvíjí dobrá image finančních institucí?

Image, tedy to, jak je společnost vnímána veřejností či jejími obchodními partnery, je pro její činnost a její úspěch velmi důležitá. Působí totiž na emocionální složku člověka a ta hraje, např. při rozhodování při výběru zboží či služeb, velkou roli. V případě spotřebního zboží, v němž se nabídky různých společností často přibližují, tak může přímo image rozhodovat o tom, jaký výrobek si zákazník vybere. U finančních institucí je samozřejmě situace trochu jiná – ovšem i tady může image podstatnou měrou ovlivnit, pro jaké produkty se zákazník rozhodne, image může být i důležitým faktorem odlišujícím danou společnost od její konkurence.

 

Image se může lehce pokazit, dá se ovšem i takto napravit?

Image se nedá změnit ze dne na den, jedná se o faktor, který je ovlivnitelný spíše dlouhodobě. Zatímco například korporátní identitu můžete zcela změnit relativně rychle, to, jak vás vnímá veřejnost či vaši partneři, můžete vědomě pozitivně ovlivnit jen tehdy, pokud k této změně přistoupíte systematicky, strategicky a pokud si uvědomujete, že tento proces vyžaduje svůj čas. Toto úsilí by mělo být zároveň v součinnosti s marketingovou strategií a cíli na trhu. Klienti i partneři jsou velice citliví na to, jak společnost vystupuje, neboť komunikace odráží podnikovou kulturu a postoj, který vůči nim firma zaujímá.

 

Komunikací přitom samozřejmě nelze chápat jen určitá vědomě distribuovaná sdělení – patří do ní i samotný vizuální styl firmy či její obchodní, ale např. i charitativní aktivity. Proto je velmi důležité, aby na ní společnosti dlouhodobě pracovaly, a i těmito komunikačními kanály poskytovaly o sobě informace – o svých strategiích, cílích, zaměření.

 

Na jakých pilířích buduje image vaše společnosti?

Naše společnost si uvědomuje, jaký význam image má, a tak se snaží rozvíjet aktivity, které se podílejí na jeho utváření. Například jsme se rozhodli změnit od počátku tohoto roku naši korporátní identitu, náš vizuální styl. Image ovšem samozřejmě ovlivňují i další aktivity, které společnosti vykonávají např. sponzoring kultury a nejrůznější charitativní či sociální projekty. To si uvědomuje i naše skupina. S úspěchem přichází i odpovědnost, a tak chceme být partnerem zajímavých a kvalitních kulturních projektů a pomáhat tam, kde je třeba.

 

Z oblasti kultury je přitom možné jmenovat např. dlouhodobou podporu Ateliéru Josefa Sudka, jehož rekonstrukci skupina PPF iniciovala,  podporu Letních Shakespearovských slavností, nebo podporu Divadla Járy Cimrmana. V oblasti charitativních projektů PPF podporuje školu Pipan pro neslyšící děti.

 

Co vás vedlo ke změně vaší korporátní identity?

Konec devadesátých let a počátek tohoto desetiletí se obecně staly obdobím, kdy došlo k velkým změnám v korporátní identitě mnoha společností. To mělo několik hlavních důvodů – například ten, že teprve v tomto období začal být význam image a korporátní identity doceňován odpovídajícím způsobem. U mnoha společností se podnětem ke změně designu stala změna vlastníka. To však nebyl náš případ. Ke změně vizuálního stylu jsme se rozhodli především proto, že jeho prostřednictvím chceme jasně a zřetelně demonstrovat změny, k nimž za jedenáct let došlo. Nyní jsme dále – oproti počátku devadesátých let máme jiné cíle, hodnoty i vizi. A to musí odrážet i naše korporátní identita.

 

Naše společnost nyní expanduje na další trhy střední a východní Evropy, a proto jsme chtěli, aby naše nové logo rovněž odpovídalo kritériím, která jsou kladena na loga významných mezinárodních finančních skupin. Chceme, aby naše nová korporátní identita prezentovala naši společnost před jejími klienty, obchodními partnery i širokou veřejností jako silnou, profesionální, dynamickou a úspěšnou finanční skupinu.

 

Proč jste se rozhodli podpořit ocenění Rhodos a co od něj očekáváte?

Ocenění Rhodos významnou měrou přispívá k tomu, že si společnosti výrazněji uvědomují význam image a jeho budování. Doufáme proto, že tato cena povede k další kultivaci v oblasti budování image společností působících na českém trhu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.