Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Image hraje klíčovou roli v úspěchu firmy

  12:59
Společnost PPF je již druhým rokem generálním partnerem ocenění Rhodos. Nejedná se přitom o partnerství náhodné - PPF, která patří k nejvýznamnějším finančním skupinám v ČR, se rozvoji své korporátní identity a image sama dlouhodobě věnuje. „Uvědomujeme si, že image hraje v životě firmy a jejím úspěchu klíčovou roli a je nezbytné s ní neustále pracovat. I proto jsme se rozhodli podporovat ocenění Rhodos,“ tvrdí Ivan Lackovič, ředitel marketingu a komunikace PPF.

Od jakých faktorů se odvíjí dobrá image finančních institucí?

Image, tedy to, jak je společnost vnímána veřejností či jejími obchodními partnery, je pro její činnost a její úspěch velmi důležitá. Působí totiž na emocionální složku člověka a ta hraje, např. při rozhodování při výběru zboží či služeb, velkou roli. V případě spotřebního zboží, v němž se nabídky různých společností často přibližují, tak může přímo image rozhodovat o tom, jaký výrobek si zákazník vybere. U finančních institucí je samozřejmě situace trochu jiná – ovšem i tady může image podstatnou měrou ovlivnit, pro jaké produkty se zákazník rozhodne, image může být i důležitým faktorem odlišujícím danou společnost od její konkurence.

 

Image se může lehce pokazit, dá se ovšem i takto napravit?

Image se nedá změnit ze dne na den, jedná se o faktor, který je ovlivnitelný spíše dlouhodobě. Zatímco například korporátní identitu můžete zcela změnit relativně rychle, to, jak vás vnímá veřejnost či vaši partneři, můžete vědomě pozitivně ovlivnit jen tehdy, pokud k této změně přistoupíte systematicky, strategicky a pokud si uvědomujete, že tento proces vyžaduje svůj čas. Toto úsilí by mělo být zároveň v součinnosti s marketingovou strategií a cíli na trhu. Klienti i partneři jsou velice citliví na to, jak společnost vystupuje, neboť komunikace odráží podnikovou kulturu a postoj, který vůči nim firma zaujímá.

 

Komunikací přitom samozřejmě nelze chápat jen určitá vědomě distribuovaná sdělení – patří do ní i samotný vizuální styl firmy či její obchodní, ale např. i charitativní aktivity. Proto je velmi důležité, aby na ní společnosti dlouhodobě pracovaly, a i těmito komunikačními kanály poskytovaly o sobě informace – o svých strategiích, cílích, zaměření.

 

Na jakých pilířích buduje image vaše společnosti?

Naše společnost si uvědomuje, jaký význam image má, a tak se snaží rozvíjet aktivity, které se podílejí na jeho utváření. Například jsme se rozhodli změnit od počátku tohoto roku naši korporátní identitu, náš vizuální styl. Image ovšem samozřejmě ovlivňují i další aktivity, které společnosti vykonávají např. sponzoring kultury a nejrůznější charitativní či sociální projekty. To si uvědomuje i naše skupina. S úspěchem přichází i odpovědnost, a tak chceme být partnerem zajímavých a kvalitních kulturních projektů a pomáhat tam, kde je třeba.

 

Z oblasti kultury je přitom možné jmenovat např. dlouhodobou podporu Ateliéru Josefa Sudka, jehož rekonstrukci skupina PPF iniciovala,  podporu Letních Shakespearovských slavností, nebo podporu Divadla Járy Cimrmana. V oblasti charitativních projektů PPF podporuje školu Pipan pro neslyšící děti.

 

Co vás vedlo ke změně vaší korporátní identity?

Konec devadesátých let a počátek tohoto desetiletí se obecně staly obdobím, kdy došlo k velkým změnám v korporátní identitě mnoha společností. To mělo několik hlavních důvodů – například ten, že teprve v tomto období začal být význam image a korporátní identity doceňován odpovídajícím způsobem. U mnoha společností se podnětem ke změně designu stala změna vlastníka. To však nebyl náš případ. Ke změně vizuálního stylu jsme se rozhodli především proto, že jeho prostřednictvím chceme jasně a zřetelně demonstrovat změny, k nimž za jedenáct let došlo. Nyní jsme dále – oproti počátku devadesátých let máme jiné cíle, hodnoty i vizi. A to musí odrážet i naše korporátní identita.

 

Naše společnost nyní expanduje na další trhy střední a východní Evropy, a proto jsme chtěli, aby naše nové logo rovněž odpovídalo kritériím, která jsou kladena na loga významných mezinárodních finančních skupin. Chceme, aby naše nová korporátní identita prezentovala naši společnost před jejími klienty, obchodními partnery i širokou veřejností jako silnou, profesionální, dynamickou a úspěšnou finanční skupinu.

 

Proč jste se rozhodli podpořit ocenění Rhodos a co od něj očekáváte?

Ocenění Rhodos významnou měrou přispívá k tomu, že si společnosti výrazněji uvědomují význam image a jeho budování. Doufáme proto, že tato cena povede k další kultivaci v oblasti budování image společností působících na českém trhu.

Autor:

Teplo z uhlí podraží o deset až třicet procent, říká zástupce tepláren

  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Dovážíme moc krmiv a hnojiv z několika málo států, kritizuje EU studie

17. dubna 2024

V naprosté většině zemědělských komodit je EU nezávislá na dovozech ze třetích zemí, Míra dovozů...

Byty jen od developerů budou vždy drahé, tvrdí inženýři. Cena za metr překvapí

17. dubna 2024

Premium Komora inženýrů se pustila do diskuse ohledně cen bydlení v Česku, které v posledních letech zažívá...

Za květiny ročně utratí každý Čech zhruba 1 500 Kč, jaro pěstitelům přálo

16. dubna 2024

Svatby, pohřby, rodinné oslavy a Den matek s Valentýnem jsou většinou hlavní důvody, proč Češi...

Barcelona zneviditelnila jednu z autobusových linek. Využívalo ji moc turistů

16. dubna 2024  16:56

Úřady katalánského města odstranily z mapových aplikací jednu z místních autobusových linek....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud Flotily duchů, která...