InBev původně nabízel výrobci Budweiseru za jednu akcii 65 dolarů, částka se ale zdála americké společnosti příliš nízká.
Nově vzniklá skupina se bude jmenovat Anheuser-Busch InBev. "Máme velkou radost z ohlášení této historické transakce, která spojuje dvě skvělé firmy sdílející bohatou historii pivovarnické tradice," řekl generální ředitel společnosti InBev Carlos Brito, jenž bude stát v čele sloučeného podniku.
"Anheuser-Busch zná americký trh mnohem lépe než InBev. Takže InBev potřebuje zachovat klíčový management z Aneheuseru pro marketing a distribuci," uvedla agentuře Reuters analytička Ann Gilpin ze společnosti Morningstar.
Společnosti dohromady vydělají zhruba 36,4 miliardy dolarů ročně, v Americe budou mít 40procentní podíl a uvaří zhruba čtvrtinu světové produkce piva.
InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Ve svém portfoliu má více než dvě stě značek. Mezi nejznámnější patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. V Čechách pivovar kontroluje Staropramen, Ostravar a v Braníku má asi patnáctiprocentní podíl.
Anheuser-Busch vyrábí Budweiser a je největším americkým producentem piva s téměř padesátiprocentním podílem na trhu v USA. Firma vede po celém světě řadu právních sporů s Českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud. Anheuser-Busch se například s Budvarem soudil v Hongkongu o užívání ochranných známek. - čtěte Budvar vyhrál spor o užívání značky