InBev koupí konkurenta Anheuser-Busch. Vznikne největší pivovar na světě

  7:47aktualizováno  13:03
Belgický pivovar InBev, který vlastní například značky Staropramen, Stella Artois a Beck, se dohodl na převzetí amerického rivala Anheuser-Busch. Belgičané nakonec zvýšili nabídku za jednu akcii a za obchod zaplatí celkem 52 miliard dolarů (766 miliard korun).

V Čechách pivovar InBev kontroluje Staropramen, Ostravar a v Braníku má asi patnáctiprocentní podíl. | foto: Staropramen

InBev původně nabízel výrobci Budweiseru za jednu akcii 65 dolarů, částka se ale zdála americké společnosti příliš nízká.

Nově vzniklá skupina se bude jmenovat Anheuser-Busch InBev. "Máme velkou radost z ohlášení této historické transakce, která spojuje dvě skvělé firmy sdílející bohatou historii pivovarnické tradice," řekl generální ředitel společnosti InBev Carlos Brito, jenž bude stát v čele sloučeného podniku.

"Anheuser-Busch zná americký trh mnohem lépe než InBev. Takže InBev potřebuje zachovat klíčový management z Aneheuseru pro marketing a distribuci," uvedla agentuře Reuters analytička Ann Gilpin ze společnosti Morningstar.

Společnosti dohromady vydělají zhruba 36,4 miliardy dolarů ročně, v Americe budou mít 40procentní podíl a uvaří zhruba čtvrtinu světové produkce piva. 

InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Ve svém portfoliu má více než dvě stě značek. Mezi nejznámnější patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. V Čechách pivovar kontroluje Staropramen, Ostravar a v Braníku má asi patnáctiprocentní podíl.

Anheuser-Busch vyrábí Budweiser a je největším americkým producentem piva s téměř padesátiprocentním podílem na trhu v USA. Firma vede po celém světě řadu právních sporů s Českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud. Anheuser-Busch se například s Budvarem soudil v Hongkongu o užívání ochranných známek. - čtěte Budvar vyhrál spor o užívání značky

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Samoobslužné pokladny ověří u Britů jejich věk. Kvůli alkoholu a cigaretám

Samoobslužná pokladna firmy NCR vybavená systémem na rozpoznávání věku z...

V některých supermarketech ve Velké Británii zákazníci již brzy nebudou muset při nakupování alkoholu a cigaret u...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...



Najdete na iDNES.cz