Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indická Tata prodělala přes miliardu kvůli značkám Jaguar a Land Rover

  13:50aktualizováno  13:50
Indická automobilka Tata musí řešit, jak zastavit propad prodejů značek Jaguar a Land Rover, které loni koupila. Klesající poptávka po luxusních vozech stáhla dolů výsledky celé skupiny, která za první finanční čtvrtletí končící v červnu prodělala 3,29 miliardy rupií, v přepočtu asi 1,2 miliardy korun.
Tata koupila značky Jaguar a Land Rover za více než 40 miliard korun. Ilustrační foto.

Tata koupila značky Jaguar a Land Rover za více než 40 miliard korun. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Hospodářská krize tvrdě zasáhla poptávku po luxusních vozech a divize Jaguar Land Rover je mezi nejvíce zasaženými. Pro Tatu bude nesmírně těžký úkol poptávku podpořit," řekl agentuře Bloomber Deepesh Rathore, automobilový analytik společnosti IHS Global Insight.

Ve stejném období loňského roku vykázala Tata konsolidovaný čistý zisk 7,2 miliardy rupií. Údaje ale nejsou srovnatelné, protože v loňských výsledcích ještě divize Jaguar Land Rover nebyla plně zahrnuta.

Tata koupila britské značky Land Rover a Jaguar vloni od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (přes 40 miliard korun).

Tata vyrábí nejlevnější auto na světě, model Nano. Jeho základní verze stojí 100 tisíc rupií (necelých 40 tisíc korun). Superlevný vůz je zatím k dostání jen na indickém trhu, automobilka ho však chce do tří let na nabídnout Američanům. Do Evropy by se auto mělo dostat během příštích dvou let.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.