Tata koupila značky Jaguar a Land Rover za více než 40 miliard korun. Ilustrační foto.

Tata koupila značky Jaguar a Land Rover za více než 40 miliard korun. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Indická Tata prodělala přes miliardu kvůli značkám Jaguar a Land Rover

  • 5
Indická automobilka Tata musí řešit, jak zastavit propad prodejů značek Jaguar a Land Rover, které loni koupila. Klesající poptávka po luxusních vozech stáhla dolů výsledky celé skupiny, která za první finanční čtvrtletí končící v červnu prodělala 3,29 miliardy rupií, v přepočtu asi 1,2 miliardy korun.

"Hospodářská krize tvrdě zasáhla poptávku po luxusních vozech a divize Jaguar Land Rover je mezi nejvíce zasaženými. Pro Tatu bude nesmírně těžký úkol poptávku podpořit," řekl agentuře Bloomber Deepesh Rathore, automobilový analytik společnosti IHS Global Insight.

Ve stejném období loňského roku vykázala Tata konsolidovaný čistý zisk 7,2 miliardy rupií. Údaje ale nejsou srovnatelné, protože v loňských výsledcích ještě divize Jaguar Land Rover nebyla plně zahrnuta.

Tata koupila britské značky Land Rover a Jaguar vloni od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (přes 40 miliard korun).

Tata vyrábí nejlevnější auto na světě, model Nano. Jeho základní verze stojí 100 tisíc rupií (necelých 40 tisíc korun). Superlevný vůz je zatím k dostání jen na indickém trhu, automobilka ho však chce do tří let na nabídnout Američanům. Do Evropy by se auto mělo dostat během příštích dvou let.


Témata: Dolar, Ford, Land Rover, Tata, Zisk