Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další země postaví trať pro rychlovlaky. Indii s nimi pomůže Japonsko

  17:40aktualizováno  17:40
Na mapě světa přibude další země, kde budou moci cestující jezdit vlaky rychlostí vyšší jako 300 kilometrů za hodinu. Indie, která je známá spíše velmi pomalou železnicí, začala projektovat první vysokorychlostní trať mezi Bombají a Ahmedebadem.

Rychlovlak šinkanzen ve stanici Kjóto (ilustrační snímek) | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Projekt, na kterém začali v Indii pracovat, počítá s vybudováním 505 kilometrů dlouhé novostavby trati. Namísto současných více než šesti hodin cesty mají vlaky zvládnout cestu za zhruba dvě hodiny, uvádí server Nikkei Asian Review, který o plánech informoval jako první. Půjde o první vysokorychlostní trať v Indii.

O vysokorychlostních tratích se v Indii mluví poslední dva roky, v roce 2014 se z nich stalo i předvolební téma. Zatím nejvyšší rychlost v Indii je 160 kilometrů v hodině, podobně jako v Česku. Je ale jen na trati z Dillí do Agry.

Začátek projektování navazuje na loňskou návštěvu indického premiéra v Japonsku, kde navštívil i výrobu vlaku šinkanzen v Kobe. Právě na technologii šinkanzenu se bude nová trať stavět. Japonci vyhráli soutěž o stavbu tratě už v roce 2015. Náklady mají dosáhnout 15 miliard dolarů.

Japoncům na zakázce pro Indii zjevně velmi záleželo, zvláště poté, co prohráli s Číňany boj o zakázku na první rychlovlaky v Indonésii. Poskytnou 80 % peněz na stavbu a úrok 0,1 % po dobu padesáti let.

Trať má začínat na severu Bombaje v nové velké obchodní a kancelářské čtvrti Bandra Kurla poblíž bombajského letiště. Součástí bude i první podmořský tunel na trase z Bombaje do dalšího města Thane.

První vlaky by mohly vyjet podle plánů indické vlády do roku 2023, na trase bude 12 zastávek. Nejrychlejší vlaky zastaví pouze jednou ve městě Surat. Vlaky pojedou na kolejích o běžném rozchodu 1 435 milimetrů, v Indii je většina tratí širokorozchodných.

Indové mají ve vládních plánech zaneseny tisícovky kilometrů rychlovlaků, tato trasa je ale zatím první, která se začíná reálně připravovat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.