Další obdobné registry, tedy Bankovní a Nebankovní registr klientských informací, umožňují výpis získat poštou, osobně nebo přes e-mail s elektronickým podpisem.
Pro identifikaci spotřebitele v rámci služby sdružení Solus slouží osmimístný osobní kód, takzvaný SIN, o který je třeba písemně zažádat. "V rámci maximální bezpečnosti bude možné využívat službu SMS výpis prostřednictvím kódu SIN jen z jednoho mobilního telefonního čísla," uvedlo sdružení.
SMS výpis obsahuje nejdůležitější údaje o aktuálních závazcích vedených v registru. Uživatelé služby tak mohou získat informace o jednotlivých dlužných částkách, o společnostech, které tyto dluhy evidují, a datum a čas, kdy byl výpis zhotoven.
Zpráva do mobilu stojí téměř stovku
Cena za jednu SMS zprávu s výpisem je 99 korun. Službu poskytuje trojice mobilních operátorů Telefónica O2, T-Mobile a Vodafone. Objednávací SMS je zpoplatněna podle tarifu operátora. Cena za zaslání kódu SIN poštou na dobírku je 72 korun. Za zaslání výpisu poštou na dobírku si Solus účtuje 136 korun.
Členství ve sdružení umožňuje přístup nejen k informacím o klientech, kteří čelili nebo čelí potížím se splácením svých závazků, ale také k databázi ukradených a neplatných dokladů a k insolvenčnímu registru.
Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví pouze informaci o existenci dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v registru uchována tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem zákazníků.
Sdružení Solus vzniklo před jedenácti lety a jeho členy je v současnosti podle informací na internetu 29 společností z řad nebankovních finančních institucí, bank, mobilních operátorů, distributorů elektrické energie nebo obchodních řetězců.