Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Informačně-technologické firmy mění burzovní indexy

  13:17aktualizováno  13:17
- Burzovní indexy, které představují jakési indikátory vývoje trhů s cennými papíry začínají jejich správcové rekonstruovat. V důsledku velkých množství a objemů obchodů s akciemi firem podnikajících v oboru informačních technologií nahrazují tyto podniky společnosti podnikající v tradičních oborech jako např. strojírenství nebo potravinářství. Obměnou prošel Dow Jones Industrial newyorské burzy, změny čekají i londýnský FTSE-100.

Do indexu FTSE-100 bude zařazena například společnost Freeserve, největší poskytovatel internetu v Británii. Dalšími nováčky budou telekomunikační společnosti Cable & Wireless nebo skotská Thus.

Novými tituly sledovaného indexu budou také výrobce počítačů Psion nebo firma Baltimore Technologies, která se stará o bezpečnost webových stránek.

Z indexu budou naopak vyařazeni výrobce cigaret Imperial Tobacco, vodárenská společnost Thames Water nebo pivovary Scottish & Newcastle a Whitbread.

Vyřazení těchto podniků z nejvyšší soutěže podle odborníků nemusí nutně souviset s jejich hospodářskými výsledky. V éře internetu však jednoduše upadly v nemilost, protože jsou považovány za ekonomické dinosaury.

Experti zároveň upozorňují, že jakkoli je investice do internetových firem lákavá, je také značně riskantní. Hodnota mnoha takových firem zatím není podložena tržními výsledky, ale pouze očekáváními. Je pak jen otázkou času, než taková společnost zkrachuje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.