Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Informační kanceláře umí česky

  10:46aktualizováno  10:46
Dovolenou v cizině bez cestovní kanceláře je potřeba dobře naplánovat. Dobrodružným povahám sice stačí batoh, spací pytel, karimatka, volné týdny a zvednutý palec u silnice, ale většina turistů chce předem vědět, kam přesně se mají podívat, kde budou spát a na kolik je to všechno přijde. V tom jim mohou pomoci informační kanceláře, které v Česku zřídily některé evropské státy či regiony. Pracují pro budoucí návštěvníky svých zemí zdarma a obvykle poskytují základní servis v češtině. Všichni jejich pracovníci mluví česky, brožury s nejpodstatnějšími údaji o jednotlivých zemích jsou vytištěné v češtině a některé státy vydávají česky i katalogy ubytování či propagační prospekty jednotlivých oblastí.

Takový ideální stav však panuje pouze u Rakušanů, Holanďanů, Francouzů, Italů a Chorvatů. Rakušané jdou dokonce tak daleko, že česky vydávají i pravidelný magazín o cestování. Maďaři stejně jako Němci však nabízejí vše jen v angličtině či němčině. Maďaři to dohánějí aspoň českou internetovou stránkou. Nedoženou však Holanďany, protože ti ji mají jednoznačně nejlepší. Obsahuje vyčerpávající informace o Nizozemsku, odkazuje na stránky cestovních kanceláří, které do něho z Česka vozí turisty, lze na ni najít fotografie i text k sebemenšímu městu, a navrch uvádí otvírací doby kdejaké kulturní instituce. Specializované materiály, jako například popisy kulturních památek, návrhy horských túr či detailní katalogy ubytovacích možností, jsou ve všech kancelářích k dispozici v anglické nebo německé verzi.

Nikdo se tedy nemusí prokousávat vlámštinou nebo třeba maďarštinou. Všechny informace i tištěné materiály lze všude získat osobně (kanceláře jsou umístěny v Praze), ale i poštou nebo po telefonu. Výsledky testu všech fungujících turistických centrál, který proběhl v minulém a předminulém týdnu, ukazují, že nejvíce materiálů a nejlepší informace dostane klient tehdy, když si předem rozmyslí, kam na dovolenou pojede, kolik za to chce asi zaplatit a zda dává přednost spíše sportovnímu vyžití, odpočinku, nebo by rád navštívil kulturní pamětihodnosti. Jinak se bude v informačním středisku cítit trochu jako nezvaný host, který se omylem objevil u výslechu. "Kdy pojedete, co byste rád viděl, berete s sebou děti, chcete bydlet v penzionech, nebo kempech...?" znějí otázky informačních pracovníků, na které je potřeba rychle odpovídat. Žádná kancelář totiž neslouží jako místo pro inspiraci, kam se vypravit.

Obvykle je to totiž malá místnůstka, kam se lze dostat jen přes vrátnici nebo jiné úřední prostory. O tom, že by zde byly vystavené propagační materiály a že by se jimi mohl volně probírat, si může klient nechat většinou jen zdát. Z tohoto pohledu je to lepší snad jen v nizozemské a chorvatské centrále a v zastoupení francouzských lyžařských středisek.

Oblasti, které mají v česku informační kanceláře

* francouzská lyžařská střediska
* Chorvatsko
* italské Dolomity
* Maďarsko
* Německo
* Nizozemsko a belgické Flandry
* Rakousko

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

(ilustrační snímek)
Cena vajec prudce roste, protože slepic je málo kvůli aféře s fipronilem

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého statistického úřadu nyní jedno stojí 3,6 koruny, na začátku roku bylo o dvacetník levnější. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.