Důvěru sázkařů si Sazka znovu získá, míní marketingový odborník Josef Havelka.

Důvěru sázkařů si Sazka znovu získá, míní marketingový odborník Josef Havelka. | foto: ČTK

Insolvence značku Sazka nepohřbí, říká reklamní odborník

  • 29
Tahanice kolem Sazky sice na čas otřesou důvěrou sázkařů, do budoucna však značku loterijní společnosti nepoloží. Podle jednoho ze zakladatelů české reklamy Josefa Havelky zavedená značka v povědomí lidí zůstane a nebude těžké vrátit ji na výsluní.

Co je klíčové pro značku hazardní firmy?
To je jasné, důvěryhodnost. Nesu tam peníze a očekávám výhru. Nesmím mít pochybnosti o poctivosti takové firmy.

Jak silnou značku má Sazka?
Za ta léta je tu velmi usazená. Díky své husté síti terminálů a různých aktivit si na ni navíc může každý doslova sáhnout na každém rohu. Svou prezentaci měla Sazka velmi dobře podchycenou.

Co s ní ale může udělat současná situace? Může ji úplně zahubit?
V současné době to na ni určitě dopadá.  Ale v okamžiku, kdy se vyjasní nová struktura majitelů, to může být zase jinak. Ti budou mít podle mého názoru totiž poměrně lehkou práci. Zachovají si síť terminálů, ukážou stabilitu a pár spokojených vítězů a jsou zpět na koni. Lidé na Sazku počkají, jejich potřeba hrát je velmi zakořeněná.

Do té doby ale čeká Sazku několik měsíců letargie. Myslíte, že na ni lidé nezapomenou?
Když se podíváte na jiné silné brandy třeba v USA, ať už to byly aerolinky, automobilky či banky, které skončily v úpadku, je vidět, že to přežít jde a dá se i úspěšně vrátit.

Jak tu firmu poté nakopnout, na jakou kampaň vsadit? Nabízí se třeba spojení s Petrem Kellnerem?
PPF je dnes vnímána jako solidní finanční skupina. Nemyslím, že by tam přímo Kellner měl dávat tvář, ale je jasné, že každá velká finanční skupina Sazce přinese zdání jistoty a stability.