Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Interaktivních reklam přibývá. Věci chodce oslovují a vyvolávají iluze

  7:34aktualizováno  7:34
Reklamy, které vyvolávají iluzi skutečnosti, jsou na vzestupu. Přicházejí s nimi především velké firmy jako Coca-Cola, Heineken či Avon. V Česku zatím poutače, které mění realitu a zatahují diváka do děje, příliš vidět nebyly.

Loni společnosti Pepsi vylekala i pobavila některé obyvatele Londýna svou interaktivní autobusovou zastávkou. Vypadala úplně jako běžná zastávka, ale místo skla byla na jejím boku obrazovka, která přesně kopírovala město v pozadí. Jenomže v jednu chvíli na obloze prolétly talíře UFO, později se po chodníku procházel tygr nebo se kdosi vznášel ve výšce na hroznu barevných balonků. Reklama se objevila jako součást kampaně Pepsi Max pod názvem Unbelievable, v níž se firma snaží překvapovat lidi neuvěřitelnými jevy.

Podle Martina Charváta z agentury Konektor to byla první nebo jedna z prvních reklam, která takto využívala prostor na zastávkách. Další tvůrci se inspirovali a koncept napodobovali. Ukazuje se, že podobný hravý model reklamy je velmi úspěšný a díky rychlému rozvoji technologií podobných reklam bude přibývat.

Jejich podstatou pochopitelně není oslovit co nejvíce lidí na ulici. Interaktivní zastávka byla pro kolemjdoucí dočasným povyražením, mnohem důležitější je ale následné šíření po internetu. Ve zmíněném případě nasdílelo scénku se zastávkou s reakcemi překvapených Londýňanů přes sedm milionů lidí.

Kampaň na Pepsi je dobrým příkladem, že rozšířená realita může být i dobrým nástrojem podpory prodeje. V minulosti to předvedlo například Lego s kampaní „Digital box“, kde zákazník na prodejně proskenoval krabici se stavebnicí a na obrazovce se mu promítaly animované 3D modely, kde mohl produkt vidět 3D v akci a ze všech stran. Zákazníkům tak pomáhal rychleji se rozhodnout, co si koupit. A zapůsobil i na děti.

Ač to nevypadá, dobrý nápad může být nakonec také levnější než jiné způsoby reklamy. „Cena takových reklam je řádově nižší než televizní reklama,“ říká Miroslav Pomikal z agentury Young&Rubicam.

V našich končinách realizovala podobně interaktivní kampaň značka Avon na Slovensku. Jakmile prošla nějaká dívka kolem citylightu Avon, ozval se hlas, který ji pochválil, že jí to sluší a nabídl produkty Avon.

„Bylo to celé on-line. Na citylightu byla umístěna kamera, která snímala ulici a u mikrofonu byl připravený komentátor, který s ženami komunikoval,“ říká Pomikal.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

Bitcoin hledá nové dno. Za měsíc ztratil polovinu hodnoty

(Ilustrační snímek)

Cena digitální měny bitcoin na burze Bitstamp ve středu poprvé od 1. prosince klesla na deset tisíc dolarů (208 tisíc...

Soulské letiště otevřelo nový terminál. Nejen pro olympijské fanoušky a Čechy

Tři týdny před začátkem olympiády v jihokorejském Pchjongčchangu otevřeli na...

Letiště Inčchon v Soulu otevřelo druhý terminál. Už za pár týdnů ho čeká zatěžkávací zkouška v podobě turistů mířících...

KOMENTÁŘ: Podvod, pyramida, nebo budoucnost? Bitcoin je splašený kůň

Ilustrační snímek

Bitcoin za měsíc spadl o 42 procent. Předtím se za rok jeho hodnota zdvacetinásobila. I ostatní kryptoměny jsou...

Najdete na iDNES.cz