Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Interaktivních reklam přibývá. Věci chodce oslovují a vyvolávají iluze

  7:34aktualizováno  7:34
Reklamy, které vyvolávají iluzi skutečnosti, jsou na vzestupu. Přicházejí s nimi především velké firmy jako Coca-Cola, Heineken či Avon. V Česku zatím poutače, které mění realitu a zatahují diváka do děje, příliš vidět nebyly.

Loni společnosti Pepsi vylekala i pobavila některé obyvatele Londýna svou interaktivní autobusovou zastávkou. Vypadala úplně jako běžná zastávka, ale místo skla byla na jejím boku obrazovka, která přesně kopírovala město v pozadí. Jenomže v jednu chvíli na obloze prolétly talíře UFO, později se po chodníku procházel tygr nebo se kdosi vznášel ve výšce na hroznu barevných balonků. Reklama se objevila jako součást kampaně Pepsi Max pod názvem Unbelievable, v níž se firma snaží překvapovat lidi neuvěřitelnými jevy.

Podle Martina Charváta z agentury Konektor to byla první nebo jedna z prvních reklam, která takto využívala prostor na zastávkách. Další tvůrci se inspirovali a koncept napodobovali. Ukazuje se, že podobný hravý model reklamy je velmi úspěšný a díky rychlému rozvoji technologií podobných reklam bude přibývat.

Jejich podstatou pochopitelně není oslovit co nejvíce lidí na ulici. Interaktivní zastávka byla pro kolemjdoucí dočasným povyražením, mnohem důležitější je ale následné šíření po internetu. Ve zmíněném případě nasdílelo scénku se zastávkou s reakcemi překvapených Londýňanů přes sedm milionů lidí.

Kampaň na Pepsi je dobrým příkladem, že rozšířená realita může být i dobrým nástrojem podpory prodeje. V minulosti to předvedlo například Lego s kampaní „Digital box“, kde zákazník na prodejně proskenoval krabici se stavebnicí a na obrazovce se mu promítaly animované 3D modely, kde mohl produkt vidět 3D v akci a ze všech stran. Zákazníkům tak pomáhal rychleji se rozhodnout, co si koupit. A zapůsobil i na děti.

Ač to nevypadá, dobrý nápad může být nakonec také levnější než jiné způsoby reklamy. „Cena takových reklam je řádově nižší než televizní reklama,“ říká Miroslav Pomikal z agentury Young&Rubicam.

V našich končinách realizovala podobně interaktivní kampaň značka Avon na Slovensku. Jakmile prošla nějaká dívka kolem citylightu Avon, ozval se hlas, který ji pochválil, že jí to sluší a nabídl produkty Avon.

„Bylo to celé on-line. Na citylightu byla umístěna kamera, která snímala ulici a u mikrofonu byl připravený komentátor, který s ženami komunikoval,“ říká Pomikal.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Venezuela je ve spirále smrti. Kvůli hyperinflaci nemají lidé na jídlo

Venezuelu trápí vysoká inflace, hromady bankovek tak ve skutečnosti mají...

Situace ve Venezuele rychle směřuje k humanitární katastrofě. Krize vyvolaná vládní hospodářskou politikou způsobila,...

Kritika svátečních kelímků od Starbucks. Není jasné, zda jsou „gay friendly“

Vánoční kelímek Starbucks 2017

Spekulacím o vyjádření motivu čelí letošní sváteční kelímky kávového řetězce Starbucks. Design kelímků budí dojem, že...

Vlak v Japonsku vyjel o 20 vteřin dříve. Společnost se omluvila

Rychlovlak šinkanzen vjíždí do stanice Kjóto.

Několikaminutové zpoždění vlaků na českých železnicích pro cestující nebývá překvapením. V Japonsku jsou vlaky však...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.