Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internet je reklamní fenomén i trpaslík

  17:16aktualizováno  17:16
Nejdynamičtěji rostoucím reklamním trhem bude v příštím roce internet. Příjmy reklamy mají vzrůst z letošních předpokládaných 105 milionů korun o 81 procent na 190 milionů korun. Letos má dosáhnout podíl internetové reklamy na všech reklamních výdajích 0,8 procenta, příští rok by to mělo být už 1,3 procenta. V letošním roce by měly reklamní výdaje inzerentů vyšplhat na částku 13,33 miliardy korun, zatímco v příštím roce 14,1 miliardy, tedy o 6 procent více. Údaje přinesla společnost IP Praha, od září ARBOmedia.net Praha.

V loňském roce zaplatili zadavatelé reklamy médiím a reklamním agenrurám 12,66 miliard korun.

Hlavním faktorem, který reklamní trh v loňském a letošním roce ovlivňoval, byla ekonomická recese. Hlavnímu, tedy televiznímu trhu, neprospělo ani loňské odloučení TV Nova od dodavatelské organizace ČNTS.

V letošním a příštím roce bude na příjmy z reklamy pozitivně působit pokračující ekonomické oživení a s tím spojené roustoucí výdaje domácností.

„K tomu přispěly i kampaně typu ‚Nakupujte, i když nemáte hotovost‘ a aktivita leasingových firem. To zvrátilo původně opatrné výhledy z počátku roku,“ vysvětluje generální ředitel ARBOmedia Michael Richter.

Do výsledků se příznivě promítly i letošní dvě významné sportovní akce - fotbalové mistrovství Evropy a letní olympijské hry, které podle Richtera navýšily reklamní balík řádově o desítky milionů.

Získat zákazníky se budou snažit zejména telelekomunikační společnosti, protože od 1. ledna bude liberalizován telekomunikační trh a své sítě FWA v pásmu 26 MHz spustí tři nové firmy.

U tištěných médií dochází podle ABROmedia ke koncentraci vydavatelů, na druhé straně se rozrůstá množství titulů, které jsou tak stále více zaměřeny na určitou cílovou skupinu čtenářů.

Specializace probíhá z toho důvodu, že klesá počet čtenářů připadajících na jedno číslo. „Patrná je také snaha dostat se blíž k cílovému publiku formou regionálních či tématických příloh,“ míní Regina Sehnalová z marketingu ARBOmedia.

„Oživení místních trhů a lokální reklamy by se mělo příznivě odrazit také v příjmech rádií. U tohoto média může být dynamika růstu hlavně v bohatších regionech větší něž v celonárodním měřítku,“ říká Sehnalová, podle níž by letos měly celkové výdaje do rádií vzrůst o 5,5 procenta na 960 milionů.

Až na několik výjimek, jako jsou například webové portály atlas.cz či centrum.cz, nejsou zatím příliš aktivní internetové společnosti, tentokráte v roli zadavatele reklamy.

Výraznější reklamní vlnu, která by Českou republiku přiblížila úrovni obvyklé v západní Evropě, lze čekat zřejmě až příští rok.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Ivan Bartoš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu...
Lidé na volby prosázeli už 60 milionů. Hitem jsou sázky na Piráty a SPD

Volby jsou sice až v pátek, ale sázkaři mají jasno už teď. Vyhraje je hnutí ANO, naprosto bez diskusí. Druhá ČSSD bude ráda, že předstihne třetí komunisty. A...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.