Hudební portál chce EasyGroup spustit těsně před vánočními svátky. Není to ale zdaleka jeho jediná aktivita. Zakladatel společnosti Stelios Haji-Ioannou už experimentuje s internetem i zábavním průmyslem. Jeho dosavadní výsledky ale příliš přesvědčivé nejsou.
Jako úspěch se dají označit jeho aerolinie. Internetová společnost EasyIntenet ale bojuje se ztrátami a a biografům EasyCinema zase házejí klacky pod nohy samotná holywoodská studia. Kvůli nízké ceně vstupenek jim totiž nechtějí svěřovat nejnovější filmy.
Studia zaspala dobu
Distribuce hudby po internetu byla dlouho sporným tématem. Nahrávací studia se této technologii dlouho zbytečně bránila. Dosáhla tím jediného - nekontrolovatelného rozšíření nelegálního stahování, kterému teď jen těžko čelí hromadnými žalobami.
Strategie nahrávacích firem se ale mění. Mnohé pochopily, že trochu zaspaly dobu a řada studií se začíná internetovému trhu otvírat.
Na tomto trhu zatím vede společnost Apple a její iTunes, která však nyní čelí v Británii vyšetřování za to, že na různých trzích požaduje za stejné nahrávky různé ceny. Nejlevněji je v USA, ale v Británii je stejná písnička dražší než v Německu nebo
Francii.
Mezi zákazníky to přes veškeré zdůvodňování vyvolává spíše hořké pocity než nadšení. Britská asociace na ochranu spotřebitelů požádala příslušnou vládní agenturu, aby cenovou politiku iTunes vyšetřila.
Konkurence roste, hudba zlevňuje
Přes tyto různé potíže je však na legálním trhu rostoucí konkurence, a to má pro některé spotřebitele vítaný důsledek - pokles cen. Například jeden z amerických konkurentů iTunes RealNetworks snížil dočasně ceny v USA na polovinu, aby rozšířil
svůj podíl. Na začátku září vstoupil na trh s hudbou i Microsoft. - více zde
Haji-Ioannou se nyní spojil s britským distributorem Wippit a chce společnému podniku propůjčit jméno, oranžové logo a pověst EasyGroup jako štiky na trhu.
Slibuje, že ceny budou začínat na 25 pencích (asi deseti korunách) za písničku.
To je cena, která by mohla konkurovat i českému mediálnímu portálu Starzone. Ten provozuje Český Telecom a jedna skladba tu přijde zhruba na třicet korun. - více zde
Ilustrační foto |