Internetová inzerce rostla o třetinu

Propagace výrobků a služeb na internetu je stále oblíbenější. Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) odhaduje, že loni na ni inzerenti vynaložili 320 milionů korun, o třetinu více než předloni. Internet tak zůstal nejrychleji rostoucím reklamním médiem a letos tomu nemá být jinak.

Pro letošek provozovatelé největších českých internetových serverů na základě průzkumu odhadují růst trhu o dalších dvacet procent na zhruba 380 milionů korun.

Zmíněné údaje jsou vypočítány za základě informací od tří čtvrtin hráčů na internetovém reklamním trhu a nezahrnují barterové obchody.

Nejvíce reklam zadávali na internet klienti přímo a prostřednictvím reklamních agentur. Mediální agentury pak zaznamenaly nejvýraznější růst zadávaného objemu.

Erotické reklamě patří noc
Členové SVIT se dohodli také na etickém kodexu internetové reklamy. Mimo jiné v něm stojí, že reklama na erotické produkty a služby se smí na veřejně přístupných nespecializovaných webových stránkách zobrazovat jen v době od 22. do 3. hodiny.

Dále se zakazuje zobrazovat klamavou reklamu, například bannery ztvárněné systémovými hláškami. Kodex také definuje skrytou reklamu a agresivní reklamní formáty. - více zde.

Nejúspěšnější byly melouny
SVIT vyhodnotil také nejúspěšnější reklamní kampaně od druhé poloviny roku 2001 do konce roku 2002.

Mezi uživateli internetu měla největší ohlas kampaň Melouny se valí propagující soutěž mobilního operátora T-Mobile. Během listopadu a prosince na reklamní plochy kampaně kliklo 288 607 unikátních návštěvníků.

Úspěch sklízela i kampaň Výsledky překvapí zadaná počítačovou společností Oracle, a to navzdory tomu, že byla umístěna na specializovaných serverech z oblasti IT.

Ekonomickým serverům dominovaly bannery poutající Oranžovou soutěž ING. Tiscali uspělo s propagací informačního kanálu o formuli 1, kampaní Setři svého losa.