Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internetová reklama v Německu silně roste, probudí se i v Česku

  15:22aktualizováno  15:22
Reklamě na internetu se opět v některých zemích začíná letos dařit. V Německu výdaje na tuto reklamu vzrostly od začátku roku o 17 procent a podle některých odborníků je historicky nejsilnější. Oživení má přijít i v Česku.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - Peníze, hotovost, vklady | foto: Profimedia.cz

Německé firmy letos za reklamu na internetu vydaly 28,1 miliardy korun (1,1 miliardy eur), což je o 17 procent více než loni.

"Reklama na internetu nikdy nebyla silnější," uvedl podle agenturu Reuters viceprezident sdružení Bitkomu Achim Berg. Silně roste také v Británii. Trh on-line reklamy by měl podle Berga získat další výrazný impulz před Vánocemi.

"Podobný trend lze očekávat i u nás, ovšem s několikaměsíčním zpožděním. Faktem je, že i během recese narůstá meziroční objem internetové reklamy," říká ředitelka Společnosti pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová. Soudí, že bude přibývat na oblibě hlavně takzvaná PPC reklama (pay per click), to znamená ta, kde se cena inzerce odvíjí od prokázaných prokliků klientů.

Také Dita Eckhardtová z firmy Ataxo Czech si myslí, že PPC reklama bude v dalších letech přibývat. Růst internetové reklamy podle ní meziročně zpomalil, stále ale roste o 18 procent.

"Celkově jsme opatrně optimističtí, obrat byl stabilní během léta a na podzim se mírně zvyšuje," dodala. Tato reklama podle ní poroste i proto, že pouhých dvacet procent veškerých firem a živnostníků má vlastní webové stránky. Do budoucna se dá očekávat, že si část těchto firem teprve bude dělat své firemní stránky, jejich prostor pak využijí i reklamní agentury.

Společnost pro internetovou reklamu odhaduje, že za celý letošní rok výdaje na on-line reklamu prorostou o 15 procent. Vývoj trochu brzdí firmy vyrábějící rychloobrátkové zboží. "Vyplývá to ale z povahy jejich zboží, tam stačí používat trochu jiné formy komunikace," vysvětlila Kateřina Hrubešová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.