Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) - Peníze, hotovost, vklady | foto: Profimedia.cz

Internetová reklama v Německu silně roste, probudí se i v Česku

  • 2
Reklamě na internetu se opět v některých zemích začíná letos dařit. V Německu výdaje na tuto reklamu vzrostly od začátku roku o 17 procent a podle některých odborníků je historicky nejsilnější. Oživení má přijít i v Česku.

Německé firmy letos za reklamu na internetu vydaly 28,1 miliardy korun (1,1 miliardy eur), což je o 17 procent více než loni.

"Reklama na internetu nikdy nebyla silnější," uvedl podle agenturu Reuters viceprezident sdružení Bitkomu Achim Berg. Silně roste také v Británii. Trh on-line reklamy by měl podle Berga získat další výrazný impulz před Vánocemi.

"Podobný trend lze očekávat i u nás, ovšem s několikaměsíčním zpožděním. Faktem je, že i během recese narůstá meziroční objem internetové reklamy," říká ředitelka Společnosti pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová. Soudí, že bude přibývat na oblibě hlavně takzvaná PPC reklama (pay per click), to znamená ta, kde se cena inzerce odvíjí od prokázaných prokliků klientů.

Také Dita Eckhardtová z firmy Ataxo Czech si myslí, že PPC reklama bude v dalších letech přibývat. Růst internetové reklamy podle ní meziročně zpomalil, stále ale roste o 18 procent.

"Celkově jsme opatrně optimističtí, obrat byl stabilní během léta a na podzim se mírně zvyšuje," dodala. Tato reklama podle ní poroste i proto, že pouhých dvacet procent veškerých firem a živnostníků má vlastní webové stránky. Do budoucna se dá očekávat, že si část těchto firem teprve bude dělat své firemní stránky, jejich prostor pak využijí i reklamní agentury.

Společnost pro internetovou reklamu odhaduje, že za celý letošní rok výdaje na on-line reklamu prorostou o 15 procent. Vývoj trochu brzdí firmy vyrábějící rychloobrátkové zboží. "Vyplývá to ale z povahy jejich zboží, tam stačí používat trochu jiné formy komunikace," vysvětlila Kateřina Hrubešová.