Kromě poučení spotřebitele o právu odstoupit od smlouvy se kontrola zaměřila na povinnost sdělit obchodní jméno, adresu, identifikační číslo nebo informace o všech nákladech na dodání zboží.
Z výsledku plyne, že více než polovina obchodů neinformovala zákazníky o právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů z jakéhokoliv důvodu.
Podle SOS je porušení této povinnosti nevýhodné zejména pro prodávajícího. Lhůta, ve které může zákazník zboží vrátit bez udání důvodu, se v takovém případě automaticky protahuje ze dvou týdnů na tři měsíce.
"Některé obchody dále neinformovaly o balném a poštovném a jeden obchod zboží vůbec nedodal," řekla mluvčí SOS Ivana Picková.
Většina obchodníků však poslala zboží do tří týdnů, jen dva obchodníci až za šest týdnů. Posléze jim SOS zboží vrátilo a testovalo, kdy pošlou peníze zpět. Všichni obchodníci v této části zkoušky obstáli.
Sdružení tak otestovalo internetové stránky teleshoppingů, zasilatelských katalogů Otto, Quelle, Neckermann nebo Magnet-Camif. Šlo už o třetí test internetových obchodů za poslední tři roky, výsledky se mírně zlepšují.