Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internetový obchod Alza.cz začíná s prodejem bílé techniky

  14:21aktualizováno  14:21
Česká jednička v internetovém prodeji elektroniky se po letech úvah rozhodla vstoupit do nové oblasti - prodeje takzvaného bílého zboží, tedy ledniček, praček či myček. Otevírá tak další válečnou frontu proti svému největšímu rivalovi, obchodu Mall.cz. Ten na prodeji tohoto druhu zboží vyrostl a na přelomu tisíciletí patřil mezi jeho průkopníky.
Alza.cz vstoupila do nové oblasti - prodeje praček, myček a lednic. Ilustrační snímek.

Alza.cz vstoupila do nové oblasti - prodeje praček, myček a lednic. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

"Prodej bílého zboží je mnohem náročnější než prodej černé elektroniky, na kterou jsme se zaměřovali do dneška. Na rozdíl od počítačových dílů si žádá tento sortiment mnohem větší skladové prostory a propracovanější logistiku. Proto nám trvaly přípravy na toto rozšíření prodeje rok," uvedl Jan Samko z vedení Alzy.

Sám přitom několik let tvrdil, že bílou techniku Alza nechce prodávat. "Změnili jsme plány, je to logický krok. Dnes už na prodej tohoto zboží máme dostatečně velké sklady," dodal.

Mall.cz: O tržby se nebojíme

Nový sklad má Alza v pražských Horních Počernicích, kde má shodou okolností svůj sklad i Mall.cz. Podle Ondřeje Fryce, šéfa Netretail Holdingu, který Mall.cz vlastní, tento krok lidé z branže od Alzy čekali. "Je to jedna z oblastí, kde ještě nepůsobí, proto mě to nepřekvapuje. Na druhé straně jde o posun do zcela jiného druhu podnikání, takže bude zajímavé sledovat, jak se bude kolegům dařit," uvedl Fryc s tím, že se o své tržby nebojí. Podle jeho slov má Mall.cz zhruba 17procentní podíl na internetovém prodeji bílé techniky. Významným hráčem na tomto poli je i obchod Kasa.cz.

Vstup Alzy do bílé techniky, jejíž prodej by měl začít do konce tohoto týdne, představuje další přiostření konkurenčního boje mezi internetovými prodejci a tradičními maloobchodními řetězci s elektronikou. Řetězce Datart i Electroworld už před časem otevřely své internetové obchody, aby oslovily i potenciální klienty e-shopů. Naopak velké e-shopy zase postupně otevírají nová výdejní místa, aby se přiblížily zákazníkům kamenných obchodů. Konkurenční boj tak vede k tomu, že ceny zboží se ve velkých internetových obchodech a v regálech prodejen čím dál více sbližují. 

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.