Alza.cz vstoupila do nové oblasti - prodeje praček, myček a lednic. Ilustrační snímek.

Alza.cz vstoupila do nové oblasti - prodeje praček, myček a lednic. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Internetový obchod Alza.cz začíná s prodejem bílé techniky

  • 62
Česká jednička v internetovém prodeji elektroniky se po letech úvah rozhodla vstoupit do nové oblasti - prodeje takzvaného bílého zboží, tedy ledniček, praček či myček. Otevírá tak další válečnou frontu proti svému největšímu rivalovi, obchodu Mall.cz. Ten na prodeji tohoto druhu zboží vyrostl a na přelomu tisíciletí patřil mezi jeho průkopníky.

"Prodej bílého zboží je mnohem náročnější než prodej černé elektroniky, na kterou jsme se zaměřovali do dneška. Na rozdíl od počítačových dílů si žádá tento sortiment mnohem větší skladové prostory a propracovanější logistiku. Proto nám trvaly přípravy na toto rozšíření prodeje rok," uvedl Jan Samko z vedení Alzy.

Sám přitom několik let tvrdil, že bílou techniku Alza nechce prodávat. "Změnili jsme plány, je to logický krok. Dnes už na prodej tohoto zboží máme dostatečně velké sklady," dodal.

Mall.cz: O tržby se nebojíme

Nový sklad má Alza v pražských Horních Počernicích, kde má shodou okolností svůj sklad i Mall.cz. Podle Ondřeje Fryce, šéfa Netretail Holdingu, který Mall.cz vlastní, tento krok lidé z branže od Alzy čekali. "Je to jedna z oblastí, kde ještě nepůsobí, proto mě to nepřekvapuje. Na druhé straně jde o posun do zcela jiného druhu podnikání, takže bude zajímavé sledovat, jak se bude kolegům dařit," uvedl Fryc s tím, že se o své tržby nebojí. Podle jeho slov má Mall.cz zhruba 17procentní podíl na internetovém prodeji bílé techniky. Významným hráčem na tomto poli je i obchod Kasa.cz.

Vstup Alzy do bílé techniky, jejíž prodej by měl začít do konce tohoto týdne, představuje další přiostření konkurenčního boje mezi internetovými prodejci a tradičními maloobchodními řetězci s elektronikou. Řetězce Datart i Electroworld už před časem otevřely své internetové obchody, aby oslovily i potenciální klienty e-shopů. Naopak velké e-shopy zase postupně otevírají nová výdejní místa, aby se přiblížily zákazníkům kamenných obchodů. Konkurenční boj tak vede k tomu, že ceny zboží se ve velkých internetových obchodech a v regálech prodejen čím dál více sbližují. 

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009.