Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internetových obchodů rychle přibývá

  16:22aktualizováno  16:22
P r a h a - Obchodníků, kteří jako jednu z cest, jak své zboží a služby nabídnout zákazníkům využívají internet, u nás raketovým tempem přibývá. Z celkového počtu 420 internetově aktivních prodejců, dotázaných výzkumnou agenturou GfK jich v loňském roce zahájilo elektronické obchodování 193 a jen za prvních pět letošních měsíců se jejich řady rozšířily o dalších 123 firem.

Tržby, které deseti největším maloobchodníkům v loňském roce internet přinesl, dosáhly podle GfK 86 milionů korun.

„Celkový objem prodeje zboží koncovým zákazníkům přes internet za rok 1999 odhadujeme na 300 milionů korun,“ řekl ředitel GfK Praha Michal Ševera.

Očekávání obchodníků pro letošek předpokládají více než dvojnásobné přírůstky a objem zboží a služeb prodaného po síti by tak měl překročit hranici 600 milionů korun.

Oprávněnost čekaného růstu potvrzuje i vyšší zájem uživatelů o internetové obchody.

„O využití této formy nákupu v příštích šesti měsících uvažuje téměř třetina uživatelů internetu, což je ve srovnání s koncem loňského roku skoro dvojnásobek,“ uvedl Ševera.

GfK uvádí, že v současné době používá internet alespoň jednou týdně 15,2 procenta české populace mezi 15 a 79 lety, tedy zhruba 1,2 milionu osob. Internetoví prodejci tak mohou usilovat asi o 350 tisíc potenciálních zákazníků.

I když v uplynulém půl roce převládal v uskutečněných nákupech zájem o zboží, ve výhledech na nadcházející období výrazně posilují služby. O pořízení nějaké služby projevilo zájem 57 procent užuivatelů, což představuje růst na trojnásobek.

„Po jisté době začnou služby převládat. Zaznamenaný skok způsobili obchodníci v oboru cestovního ruchu, kteří nabízejí jízdenky či letenky,“ vysvětlil Ševera.

Podle něj existují v současné době asi dvě tisícovky českých adres obchodů nabízejích zboží konečným spotřebitelům. „Z nich zhruba tisícovka je doopravdy plně funkčních a z nich přibližně polovina nám odpověděla,“ sdělil Ševera.

Součástí průzkumu byli vedle ryze vituálních firem i prodejci, kteří vedle internetu provozují rovněž „kamennou“ prodejnu. „Ti ale od tržeb získaných v tradiční síti obrat uskutečněný po internet oddělili,“ upřesnil Ševera.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.