Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Internetu se nejvíc daří na severu

  14:15aktualizováno  14:15
Více než polovina Švédů, Finů a Dánů usedá každý den k počítači a připojuje se k celosvětové síti webových serverů. Několik let staré pravidlo, že používání internetu v Evropě nejvíc holdují seveřané tak stále platí, velké země směrem na jih ale jejich náskok stahují. Jak vyplývá z průzkumu European Key Facts společnosti ARBOmedia, počet uživatelů webu stoupl loni o pětačtyřicet procent.

Průzkum zahrnul patnáct zemí Evropské unie plus Norsko, Švýcarsko, Českou republiku, Polsko a Maďarsko. Posledně dvě jmenované země patří na opačný konec žebříčku sestaveného podle podílu uživatelů. Průzkum označil rozvoj internetu v těchto zemích za opožděný, protože k síti se připojuje méně než desetina lidí.

Česká republika patří se 16 procenty lidí hledajících informace na webu po bok Francie, Portugalska nebo Belgie, což jsou země, které internet objevují. Nejblíže k dohnání severského náskoku mají například Němci nebo Švýcaři. Internet používá téměř polovina z nich, nových uživatelů přitom stále přibývá.

V zemích označených jako opožděné a hledající má nejvíc lidí zkušenost s brouzdáním po síti sítí do dvou let. Převážně jde o mladé uživatele do třiceti let věku.

"Mladí lidé na rozvoj internetu působí pozitivně, protože s sebou stahují jednak ještě mladší generaci, a také ukazují jeho možnosti těm starším," říká Tomáš Jankůj z ARBOmedia. V zemích s dlouholetým používáním internetu převažují mezi uživateli lidé středního věku.

Loňský rok byl podle průzkumu rokem dalšího výrazného růstu počtu uživatelů webové sítě. Oproti roku 1999 stoupl téměř o třicet milionů lidí, nejvíc jich přitom přibylo v zemích, kde se internet teprve rozvíjí. Naopak rozvinutý sever Evropy téměř stagnuje a roste jen o pár procent ročně. Růst v nejlidnatějších zemích je výrazně nadpoloviční, ve Francii dosáhl dokonce 115 procent.

Podle odhadů renomovaných společností bude růst také ochota firem propagovat své služby na internetu. Loni byla největší ve Velké Británii, kde inzerenti zaplatili za reklamu na webu téměř 250 miliard euro. V podílu internetové reklamy na celkových nákladech na propagaci vede opět Švédsko, kde dosáhl téměř šesti procent. Pro srovnání v Česku je to zhruba jedno procento.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Finanční úřad využije nový nástroj k doměřování daní. Data z EET

Data z EET budou mít další využití. Finanční úřad je bude v následujících letech používat k detailnějšímu doměřování daní podnikatelům, kteří buď neodevzdají...  celý článek

Ivan Bartoš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu...
Lidé na volby prosázeli už 60 milionů. Hitem jsou sázky na Piráty a SPD

Volby jsou sice až v pátek, ale sázkaři mají jasno už teď. Vyhraje je hnutí ANO, naprosto bez diskusí. Druhá ČSSD bude ráda, že předstihne třetí komunisty. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.