Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

  17:54aktualizováno  17:54
Na linku mezi Milánem, Římem a Neapolí poprvé vyjel nový italský rychlovlak Frecciarossa 1000, který bude nejrychlejším vlakem Evropě. Zatím se bude postupně zajíždět. Jeho maximální rychlost teď bude dosahovat 300 kilometrů v hodině. Na konci roku by se měla zvýšit až na 360.

Frecciarossa 1000 zahájila provoz s šesticí souprav, které budou obstarávat celkem osm spojení denně. Z nich čtyři budou zajíždět do Turína a čtyři budou končit v milánské veletržní stanici Rho Fiera kvůli světové výstavě Expo 2015. Většina jich bude na jihu vyjíždět z Neapole. V září bude přidáno šest spojů.

První souprava, pojmenovaná po slavném italském sprinterovi Pietru Menneovi, absolvovala inaugurační jízdu s cestujícími 25. dubna. Na trase z Milána do Říma se s ní svezl italský prezident Sergio Mattarella, několik ministrů a další významní hosté.

Supervlak zvládne překonat téměř šestisetkilometrovou vzdálenost mezi Milánem a Římem za dvě hodiny a 15 minut, což je o 45 minut méně než dosavadní rychlovlaky. Italská státní železniční společnost Trenitalia chce těmito soupravami postupně nahradit všechny dosavadní rychlovlaky typu Frecciarossa (Rudý šíp). Slibuje si, že díky nim přetáhne zákazníky letecké společnosti Alitalia.

Od prosince by už italské dráhy měly mít k dispozici 22 nových vlaků se šesti vagony a 455 místy ve čtyřech různých třídách. Kompletní flotila 50 supervlaků by měla Itálii křižovat od prvních měsíců roku 2017. Frecciarossa 1000 může podle Trenitalia jezdit na jakékoli vysokorychlostní trati v Evropské unii.

Nový vlak vyrábí kompletně v Itálii firma AnsaldoBreda, kterou vlastní společnost Finmeccanica společně s kanadskou skupinou Bombardier. Dráhy do jeho vývoje a výroby investovaly 1,6 miliardy eur (téměř 44 miliard korun).

Autoři: ,



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

PŘEHLEDNĚ: Otazníky nad miliardovým mýtem. Kellner ještě nemá vyhráno

(Ilustrační snímek)

Boj firem o jednu z největších zakázek posledních let je ve finále. Mýto má na dosah vítězné konsorcium PPF...

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

Firmy lákají nedostatkové zaměstnance, zajistí jim dopravu i ubytování

Výroba v písecké továrně Schneider Electric.

Firmy se stále častěji musí kvůli nedostatku zaměstnanců poohlížet po vhodných uchazečích mimo svůj region. Roste proto...

Najdete na iDNES.cz