Vozy firmy Astra Vagoane Calatori by měly na trase jezdit právě ve spolupráci s německým dopravcem. Více detailů Radim Jančura nechce uvést.
"Dokončuje se první prototyp, do konce příštího roku budou hotové ostatní vozy," uvedl Jančura. Sdílnější nebyl ani výrobce. Zástupce firmy Ovidiu Bologea odkázal s dotazy přímo na RegioJet. Jeden vagon by měl vyjít zhruba na milion eur (26 milionů korun). Jaké lokomotivy budou soupravy táhnout, Jančura neuvedl.
Deutsche Bahn loni překvapivě oznámily, že na trase z Prahy do Hamburku chtějí v budoucnu spolupracovat už jen s RegioJetem namísto Českých drah. Krátce poté však přišly s žádostí o prodloužení spolupráce s ČD o další rok do prosince 2014.
S DB už Jančura spolupracuje: jeho autobusy pro ně zajišťují spoje z Prahy do Norimberka a Mnichova. Podle Jančury je vstup na linku do Hamburku investicí zhruba za tři miliardy korun, nové vlaky si pořídí na leasing a úvěr. Do Německa dál chtějí jezdit i po konci spolupráce s DB také České dráhy.