Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaguar na Slovensku začal nabírat. Dělník si vydělá až 47 tisíc korun

  14:57aktualizováno  14:57
Nová továrna britské automobilky Jaguar Land Rover na Slovensku otevře až za rok, právě teď ale vrcholí nábory pracovníků. Také na Slovensku se těžko hledají nové síly a Britové si to uvědomují. Dělníkům firma nabízí mzdu od 900 do 1 800 eur, tedy od 23 400 až 46 800 korun.

Land Rover Discovery | foto: Land Rover

Jaguar staví závodu u Nitry na jihu Slovenska. Nyní zaměstnává zhruba 500 pracovníků, dalších 1 000 plánuje přijmout v nadcházející náborové kampani, uvedl podnik.

Nová pracovní místa přitom firma vytváří v době, kdy si podniky v pětimilionové zemi pod Tatrami stěžují na nedostatek kvalifikované pracovní síly. Je to vidět i na mzdách. Podnik uvedl, že mzda kvalifikovaných dělníků a výrobních pracovníků dosáhne v průměru 900 až 1 800 eur (23 400 až 46 800 Kč) měsíčně a k tomu poskytne různé zaměstnanecké výhody. Průměrná mzda na Slovensku v prvním letošním pololetí dosáhla 921 eur (23 950 Kč).

„Naším cílem je najít tisíc zaměstnanců do března 2018, z toho 800 budou pozice výrobních pracovníků. Předchozí zkušenost v automobilovém odvětví není nevyhnutelná. Věříme, že budeme schopni najít vhodné pracovníky v regionu (Nitry). Pokud bychom s tím měli těžkosti, budeme vykonávat nábor i v širším měřítku,“ řekla novinářům ředitelka lidských zdrojů JLR Slovakia Nicci Cooková.

Souboj s Amazonem

Dodala, že řada současných pracovníků slovenské divize JLR již má předchozí zkušenosti v práci v automobilovém průmyslu. Celkově JLR zaměstná v nové továrně na Slovensku 2 800 lidí. Nezaměstnanost v Nitře a okolí již v současnosti patří k nejnižším na Slovensku. V regionu už dříve zahájil náborovou kampaň americký internetový prodejce Amazon, který budoucím pracovníkům nabízí plat na úrovni zhruba průměrné mzdy na Slovensku.

Například průměrný plat zaměstnanců slovenské továrny německé automobilky Volkswagen před červnovou stávkou za vyšší mzdy dosáhl včetně bonusů, příplatků a odměn, ale bez započítání výdělků managementu 1 804 eur (46.900 Kč). Platy ve slovenském Volkswagenu jsou podle dostupných informací nejvyšší ze závodů tří automobilek, které nyní montují vozidla na Slovensku.

Fotogalerie

JLR investuje do nového závodu u Nitry s roční produkcí 150 tisíc vozidel 1,4 miliardy eur (36,4 miliardy Kč). Výrobu tam zahájí v závěru příštího roku, jako první model z výrobních linek bude sjíždět sportovně-užitkový vůz (SUV) Discovery. (foto v galerii)

„V současnosti začínáme (v továrně) s instalací strojů a zařízení. Nejdále jsme s realizací svařovny, která bude na ploše 90 tisíc metrů čtverečních. Už na konci tohoto roku začne pilotní provoz v tomto provozu,“ uvedl provozní ředitel slovenské divize JLR Alexander Wortberg.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů ekonomiky Slovenska, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světe. Kromě závodu Volkswagenu montují vozidla na Slovensku i korejská automobilka Kia Motors a francouzská skupina PSA. Tyto závody si v době rekordně nízké nezaměstnanosti na Slovensku vypomáhají i zaměstnáváním cizinců.

Svaz slovenského automobilového průmyslu letos odhadl, že odvětí bude do roku 2020 potřebovat 14 tisíc nových zaměstnanců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský premiér Šinzó Abe během předvolební kampaně (16. října 2017)
Střelec Abe vyhrál volby, akcie v Tokiu prorazily strop

V září 2006 se Šinzó Abe stal vůbec nejmladším japonským premiérem, ale necelý rok poté ho z nejvyšší funkce odstřelila řada politických skandálů. V roce 2012...  celý článek

Třináct větrných elektráren roste ve Václavicích u Hrádku nad Nisou.
Vítr sfoukl uhlí. Obnovitelné zdroje začínají být výkonnější

Celkový výkon všech elektráren ve světě podle studie Mezinárodní agentury pro energii loni stoupl přibližně o čtyři procenta na 6650 gigawattů. Proti roku 2015...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.