Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pan Auto končí. Jahn odchází z čela sdružení automobilek, míří do Číny

  12:04aktualizováno  12:04
Po devíti letech musí jedno z nejvlivnějších průmyslových sdružení hledat nového šéfa. Martin Jahn, který vede Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) devět let, na svůj post rezignoval.

Ekonom Martin Jahn na snímku z října 2015 | foto: Kateřina Šulová, ČTK

Jahn to uvedl v novém Zpravodaji Auto SAP, kde jako důvod uvádí svou novou pozici ve Volkswagenu v Číně. Zatímco při práci pro koncern v Rusku či Německu zvládal řídit i české sdružení, z Číny už nechce. Jahn svůj odchod naznačil už v létě, kdy získal post výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing Volkswagenu v severní Číně.

Na jeho místo v AutoSAP kandiduje jediný člověk: personální šéf Škody Auto a současný viceprezident sdružení Bohdan Wojnar. Členové sdružení budou nového šéfa volit příští týden.

Jahn byl naposledy zvolen na post prezidenta letos na jaře, kdy oznámil zahájení rozsáhlé modernizace Sdružení automobilového průmyslu. Po odchodu dlouholetého ředitele sekretariátu Antonína Šípka do důchodu a nástupu nového ředitele Zdeňka Petzla, se sdružení mění.

„Usilovali jsme o naplnění naší základní vize: Česká republika, nejlepší místo pro automobilový průmysl,“ napsal Jahn ve Zpravodaji. Za Jahna dosáhla výroba aut v Česku rekordního počtu, za jeho působení vznikla i třetí tuzemská automobilka, nošovický Hyundai. „Hlavní oblasti, na které se zaměřujeme, zůstávají - rozvoj technického vzdělávání, podpora nástupu vozidel na alternativní paliva, nastartování obnovy vozového parku, přesnější zacílení financí do výzkumu, vývoje a inovací či zaměstnavatelské vztahy.“ Podle Jahna je v řadě těchto oblastí potřeba postupovat rychleji vpřed.

Sdružení automobilového průmyslu sdružuje firmy, které dohromady zaměstnávají přes 110 tisíc lidí. Auta jsou klíčovou částí české ekonomiky. „V současnosti náš další rozvoj začínají omezovat vnější překážky - nedostatek pracovních sil, chybějící infrastruktura a podobně. To je zásadní problém ovlivňující naši konkurenceschopnost,“ dodal Wojnar.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Daniel Křetínský
Křetínského EPH kupuje německou elektrárnu Mehrum

Energetický a průmyslový holding (EPH) podnikatele Daniela Křetínského kupuje od společností Enercity a BS Energy německou firmu Kraftwerk Mehrum, která...  celý článek

Lidl začíná v Polsku konkurovat cestovním kancelářím.
Diskontní Maledivy i Dubaj. Lidl v Polsku začal nabízet zájezdy

Polské cestovky mají od úterý těžkého soupeře. Na trh s dovolenými vstoupil německý diskont Lidl. Do pravidelné nabídky domácích i zahraničních zájezdů zařadí...  celý článek

Škoda Octavia Combi RS 245
Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.