Jahn: Vyděláme i na Peugeotu v Trnavě

  • 77
Čeští vyjednavači netají své zklamání nad rozhodnutím Peugeotu postavit další závod na Slovensku. "Samozřejmě nás to mrzí. Nicméně je to pochopitelné, jednu továrnu už u nás staví. Díky vazbám se Slovenskem na tom stejně vyděláme," míní šéf vládní agentury CzechInvest Martin Jahn. Ústecký hejtman ale kritizuje vládu za nedostatečnou infrastrukturu.

V oficiální zprávě automobilka PSA Peugeot Citroën uvedla, že si slovenskou Trnavu pro investici za 700 milionů eur (zhruba 29 miliard slovenských korun), vybrala mimo jiné kvůli umístění pozemku blízko silnice, železnice a vodní cesty.

"Peugeot udal jako důvod toho, proč nebude investovat v žatecké průmyslové zóně, nedořešené ekologické zátěže a nevyhovující dopravní infrastrukturu," uvedl hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

Dodal, že ministerstvo dopravy nebylo schopno zaručit, že do doby otevření továrny bude u zóny Triangle hotová čtyřproudová silnice. A tak teď kraj přišel o miliardovou investici.

"Doufám, že ministr dopravy Šimonovský naplní svoje slova, že se konečně začne pracovat na přípravě zkapacitnění silnice R7. Pokud k tomu nedojde, bude bývalé žatecké letiště nepřijatelné pro každého potencionálního investora," konstatoval Šulc.

"Budeme tu zónu dál připravovat, dříve nebo později do ní určitě nějaký investor přijde. Je to atraktivní lokalita," řekl závěrem iDNES.

Potenciální zájemci existují
Martin Jahn tvrdí, že CzechInvest udělal maximum. "Investice bude mít vzhledem k přetrvávajícím ekonomickým vazbám pro Českou republiku výrazný přínos. Už teď si Peugeot u nás vytváří svou subdodavatelskou základnu," podotkl.

O stavbě automobilky vyjednával CzechInvest s PSA intenzivně od září loňského roku.

"V přípravě zóny Triangle je nutné pokračovat, aby i tento region brzy získal svého velkého investora. S několika potenciálními zájemci nejen z automobilového sektoru už jednáme.“ doplnil bez podrobností Jahn.

Konkrétní jména nechtěl iDNES naznačit ani hejtman Šulc. Brání se prý přílišné medializaci zájmu o zónu, který pak může skončit zklamáním.

Trnava vyhrála v silné konkurenci
O francouzskou investici se kromě Žatce ucházelo také Řecko, Polsko, Maďarsko nebo Slovinsko.

Továrna bude mít kapacitu 300 tisíc vozů ročně, vyrábět začne v roce 2006. Zaměstná 3500 lidí a zaměří se na segment malých automobilů, podobně jako továrna PSA-Toyota v Kolíně.

V současnosti má automobilka v Evropě devět závodů ve Francii, Španělsku, Velké Británii a Portugalsku. Nové závody jí mají pomoci v lepším pokrytí středoevropského trhu.