Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jak Češi kupují auta? Rozhoduje cena, značka a možnost smlouvat

  11:09aktualizováno  11:09
Češi se při nákupu nových aut řídí hlavně cenou a značkou, v případě ojetin především cenou, většina lidí navíc o ní chce ještě smlouvat. Tuzemští zákazníci jsou současně velmi otevření technologickým novinkám, pokud ovšem zlevní. Každý druhý zvažuje nákup elektromobilu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: AP

Vyplývá to z průzkumu, který mezi více než pěti sty řidiči v Česku provedla společnost EY ve spolupráci s firmou STEM/MARK.

Podle průzkumu v případě nového vozu považují zákazníci za nejdůležitější faktory: cenu (31 % lidí), značku (29 %) a výbavu vozu (13 %).

„Pro automobilky je to dobrá zpráva, že zákazníci hodně řeší i samotnou značku, nejen cenu,“ říká Petr Knap, partner podnikového poradenství EY.

V případě ojetých vozů je už pro naprostou většinu lidí klíčová cena - ta je nejdůležitější pro 42 % zákazníků. Čtyři z pěti kupujících preferují, když mohou o ceně vozu ještě smlouvat. „Lidé mají představu, že v oboru jsou stále vysoké marže. Platí, že čím mají řidiči vyšší vzdělání, tím klesá ochota smlouvat,“ dodal Knap.

Podle průzkumu i prodejních statistik v nákupech převažují ojetiny, nový vůz si pořídil jen každý čtvrtý řidič. Většina lidí (57 %) stále preferuje nákup vozu z vlastních úspor, roste ale podíl vozů nakoupených na leasing.

Autosalony podle průzkumu zatím nemusí řešit obavy z odchodu lidí při nákupech vozů na internet, drtivá většina si chce auto nejprve prohlédnout a svézt se s ním.

Více než polovina zákazníků by uvítala i možnost speciálního zážitkového centra, kde by si mohli vůz vyzkoušet i v extrémních podmínkách. Nákup po internetu si dokáže představit jen pětina lidí. „Lidem by chyběla především možnost si auto vyzkoušet a prohlédnout,“ říká manažerka EY Petra Kyjonková.

Průzkum ukázal i velkou ochotu Čechů kupovat novinky: pořízení elektromobilu zvažuje 55 % oslovených lidí, 30 % připouští i nákup samořiditelného vozu. „Češi jsou technologickým novinkám celkem otevřeni,“ říká Knap. Současně respondenti měli velký zájem o konektivitu aut, tedy například propojení údajů o vozech se servisem. Největší obliba takové možnosti je na Moravě, nejnižší v Praze.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Snaživá sekretářka v podání Free Radio. Veřejnost v soutěži Sexistické...

Bankovní poradkyně Lenka poslušně souložící na stole za svou cestou k úspěchu. A také pohled na ženu sedící na toaletě...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Inflační jestřáb má být na stokoruně. ČNB hledá, kdo nakreslí Aloise Rašína

Alois Rašín již jednou bankovku zdobil. Šlo o dvacetikorunu vydanou v roce...

Česká národní banka vypsala soutěž na návrh nové stokoruny, které bude vévodit portrét prvního československého...

Nejsexističtější reklama roku: o titul se uchází Bernard i česká policie

Sexistická reklama Policie ČR.

Kampaň na černou dvanáctku a další piva z pivovaru Bernard nechtěně soutěží v hlasování o nejsexističtější reklamu roku...

Černý pátek je větší. Ale obchody vyprodávají neatraktivní věci, míní expert

Černý pátek prodejní akce

Černého pátku využívají čeští prodejci k tomu, aby se zbavili neatraktivního zboží, tvrdí ředitel Marketingového...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.