Jak dopadly banky v hodnocení kvality

1. Komerční banka, 2. Česká spořitelna, 3. GE Capital Bank, 4. ČSOB IPB, 5. ČSOB
1. Komerční banka (4)
2. Česká spořitelna (5)
3. GE Capital Bank (2)
4. ČSOB IPB (1)
5. ČSOB (3)

V čem jsou banky horší a lepší

1. Komerční banka, vítěz hodnocení

- co je dobré: příjemné jednání pracovníků, dobrá znalost produktů, rychlost vyřízení služeb, dobrý servis pro movitější klientelu
- slabiny: velké rozdíly v kvalitě poboček, schopnost najít individuální řešení

2. Česká spořitelna, od loňska největší zlepšení ze všech bank

- co je dobré: více soukromí, přátelský přístup, viditelná ochota pomoci
- slabiny: dlouhá doba potřebná k otevření účtu a vydání karty, fronty, menší znalost konkurence

3. GE Capital Bank, o stupínek níž než loni

- co je dobré: rychlost služeb, produktové balíčky
- slabiny: vyšší poplatky, méně poboček, více administrativy při zakládání účtu

4. ČSOB IPB, největší zhoršení z pětice sledovaných bank

- co je dobré: rychlost služeb, odborný personál zejména v investičním bankovnictví
- slabiny: vybavení poboček, doba potřebná na založení účtu, schopnost pracovníků vysvětlit a poradit

5. ČSOB, největší rozdíl úrovně mezi pobočkami

- co je dobré: umístění poboček a jejich vybavení, soukromí, školený personál
- slabiny: velké rozdíly mezi pobočkami, nízká úroveň služeb, pasivní přístup pracovníků, nižší ochota pomoci

Poznámka: v závorce pořadí v loňském hodnocení, výzkum provedla společnosti Accenture v 31 pobočkách České spořitelny, 23 pobočkách Komerční banky, 21 pobočkách GE Capital Bank, 20 pobočkách ČSOB IPB, 9 pobočkách ČSOB a 6 pobočkách Živnostenské banky mezi 4. a 14. dubnem. Hodnotitelé se vydávali za běžné klienty a přicházeli do bank se stejným zadáním.