Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak draho je v nejvýznamnějších sítích prodejen

aktualizováno 
To, co platilo o cenách a obchodních sítích na konci minulého roku, platí zatím i letos. "V novém roce se skutečně zatím žádné výrazné cenové změny nekonaly, myslím, že se obchody vzpamatovávají z vánoční nákupní horečky," míní Tomáš Krásný ze společnosti Incoma, která cenová srovnání obchodních řetězců provádí. Tak se v lednu a únoru letošního roku nakupovalo nejlevněji v Makru, které je však přístupné jen majitelům živnostenských oprávnění. Jen o tři procenta vyšší než v Makru byly ceny v nejlevnějším hypermarketu Kaufland, kde za nákup, který stál průměrně v obchodních řetězcích sto korun, zaplatil zákazník počátkem roku o deset korun méně.
Na druhém konci žebříčku hypermarketů se ocitl Interspar, kde bylo o patnáct procent dráž než v Kauflandu. I tak platili zákazníci v nejdražším hypermarketu o něco méně než v síti supermarketů. Vybírat mezi nimi podle cen nemá smysl všechny se pohybují šest až osm procent nad průměrem cen v obchodních sítích. Za výrazně nižší ceny než v supermarketech se nakupuje v diskontních prodejnách, kterých je oproti supermarketům o hodně méně. Překvapením pro obchodníky je zájem zákazníků o nákupy. "Obecně platí, že leden a únor jsou podle obratu z roku nejslabší, ale letos se zvýšila koupěschopnost a propad obratu byl nižší než jiné roky," říká tiskový mluvčí společnosti Makro Miroslav Krajňák.

Zboží: Čerstvé   Neznačkové  Značkové   Průměr
HYPERMARKET

Interspar
108 104 102 105
Globus 96 100 94 96
Prima 98 107 105 103
Kaufland (nejlevnější) 91 90 88 90
COOP Terno 91 105 100 98
Hypernova 101 98 98 99
TESCO hypermarket 99 96 109 101
Carrefour 97 96 91 94

SUPERMARKET

Delvita (nejlevnější)
108 104 105 106
Albert 109 110 106 108
TESCO supermarket 110 103 109 108
Julius Meinl 103 109 113 108
Billa 110 100 108 107

DISKONT

Penny Market
98 91 91 94
(nejlevnější)
Plus Diskont
100 96 96 97

CASH&CARRY

Makro
84 89 89 87

Údaje za měsíc od 1. ledna do 16. února letošního roku. Aktuální kolo průzkumu provedla Incoma ve 100 prodejnách hlavních řetězců. Zahrnovalo 150 výrobků základní potřeby, které patří mezi nejprodávanější položky. Nově je do přehledu zahrnuto čerstvé zboží, do kterého patří vybraný sortiment ovoce-zeleniny, masa-uzenin a drůbeže. Ve skupině "neznačkové zboží' jsou výrobky určitého druhu s nejnižší cenou v prodejně bez ohledu na značku (například nejlevnější stoprocentní pomerančový džus v litrové krabici). Například číslo 90 znamená, že ceny jsou o 10 procent nižší než je průměr všech sledovaných sítí prodejen. Velko-prodejny Makro jsou samoobslužný velkoobchod, kde mohou nakupovat pouze registrovaní zákazníci podnikatelé. Výrobky jsou zpravidla prodávány v hromadném balení, a je tak Třeba koupit více výrobků najednou. Ceny včetně DPH. Zdroj a podrobnější informace: www.incoma.cz
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.