Jak jsem vyzkoušel Aquel

aktualizováno 
Pan Volf pracuje jako instalatér a dealer společnosti Aquel Bohemia, která prodává přístroje na úpravu pitné vody reverzní osmózou.
Pan Volf pracuje jako instalatér a dealer společnosti Aquel Bohemia, která prodává přístroje na úpravu pitné vody reverzní osmózou. To je technologie, která napřed pitnou vodu zbaví všech škodlivin i minerálů, a aby prý byla znovu pitná, tak ji prožene patronou naplněnou rozdrceným dolomitem. Hygienici v Brně a Karviné ovšem opakovaně zjistili, že se to nedaří, a tak jsem k sobě pana Volfa pozval, aby přeměnu pitné vody v ještě pitnější předvedl. Prodejci severočeské firmy doporučují vodu upravenou reverzní osmózou k pití a vaření, k čemuž jim dal svým posudkem požehnání hlavní hygienik ČR Michael Vít. Však se při návštěvě pan Volf rozhodnutím hlavního hygienika chlubil ještě dříve, než v koupelně svůj přístroj zapojil. Hned pak se jal vysvětlit výhody reverzní osmózy a přísně vycházel z americké publikace rodiny Braggových Šokující pravda o vodě. Některá jeho tvrzení byla skutečně šokující, jelikož nerespektovala ani vědecká zjištění, podle kterých dlouhodobé pití vody s pouze nepatrným množstvím minerálů poškozuje zdraví. Nepravosti obyčejné vody z kohoutku líčil pan Volf tak přesvědčivě, jako by jim sám věřil. Za hodinu a půl jsme odebrali tři vzorky vody, kterou zatím přístroj Aquel připravil. Hned druhý den putovaly vzorky z lednice do laboratoře Státního zdravotního ústavu. A výsledky jen potvrdily předchozí zjištění - hořčíku bylo ve vodě po reverzní osmóze šedesátkrát méně a sodíku třicetkrát méně, než je doporučená hodnota ve vyhlášce ministerstva zdravotnictví. Tuto informaci pan Vol.f přijal s tím, že si nechá změřit vodu ze svého vlastního aquelu, kterou údajně pijí i jeho děti, a pak se ozve. Zatím je ticho po pěšině a pan Volf asi ví proč.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....

PŘEHLEDNĚ: Benzin i nafta v Česku jsou nejdražší za téměř čtyři roky

Ilustrační snímek

Ceny u čerpacích stanic v Česku stagnují na maximu od prosince 2014. Průměrná cena benzinu Natural 95 v uplynulém týdnu...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...



Najdete na iDNES.cz