Jde-li ovadu vkvalitě provedení, to znamená odstranitelnou (například nedokonalé žehlení, skvrny), čistírna musí opravu provést ihned a na vlastní náklady.
Je-li závada neodstranitelná, existují dvě možnosti:
1. Čistírna ji posoudí jako vadu zaviněnou výrobcem. Pokud je výrobek ještě v záruční době, musíte nejprve uplatnit reklamaci v obchodě, kde byl zakoupen. Čistírna vám k tomu poskytne své odborné vyjádření. Není-li již v záruce, má čistírna jako zhotovitel podle občanského zákoníku za vadu odpovědnost a řeší ji dle svých možností (buďto uhradí škodu pojišťovna, nebo ji zaplatí sama čistírna).
2. Čistírna prokazatelně závadu sama zavinila, nese za ni zodpovědnost a musí vám poskytnout odškodné.
Zákon o ochraně spotřebitele a další právní předpisy najdete ve specializované sekci ZDE |
Čistírna neodpovídá za vadu, která je charakterovou vlastností výrobku (např. nevhodně použitá koženka) a na niž vás při převzetí zakázky upozornila.
Zjevnou vadu (skvrny) musíte reklamovat ihned, skrytou vadu (mírné sražení) okamžitě po zjištění, nejpozději do tří měsíců.
Čistírna je povinna dát své vyjádření k reklamaci do třiceti dnů.
Neshodnete-li se sčistírnou na vyřešení reklamace, zajistěte si posudek soudního znalce.