1. Snažte se vždy cítit jako zákazník
Nenechte se obchodníky, a zvláště zaměstnaným personálem, vmanipulovat do pozice prosebníka, který je pouze povinen zaplatit a o nic dalšího se nestarat. Vy jste v obchodě zákazníkem, a proto vždycky vyžadujte perfektní služby a plný servis.
2. Naučte se znát svá práva
Ten, kdo ví, jaké zákony stojí na jeho straně a na co má právo, uspěje lépe. Pokud se ve spotřebitelské legislativě alespoň trochu orientujete, máte proti nepoctivým prodejcům v ruce mocnou zbraň. Jste-li přesvědčeni o svých nárocích, trvejte na nich.
3. Ignorujte neochotný personál
Obchod, v němž vás obsluhují nepříjemní, neprofesionální a neochotní zaměstnanci, si nezaslouží vaše peníze. I kdyby se vám zboží sebevíc líbilo, měli byste jít raději o dům dál, k někomu, kdo si bude vážit, že jste jeho klientem. Pokud by totiž došlo k potížím, neochotný personál k vám jistě nebude přehnaně vstřícný.
4. Žádejte pokaždé co nejvíce informací
Nikdy se nespokojte s větou: To si přečtete v návodu (který nakonec nebude ani Prodavač by vám měl vybrané zboží ze zákona předvést a podat vám o něm dostatek informací. U potravin hledejte alespoň datum spotřeby či minimální trvanlivosti.
5. Nenechte se nikdy ošidit
Účtovaná cena se musí vždycky shodovat s cenou, která je na regále či výrobku. Chtějí-li po vás u pokladny více, než kolik bylo napsáno na cenovce, braňte se. Je to podvodné jednání a žádný argument jej nemůže omluvit.
6. Nepodléhejte laciným trikům obchodníků
Akční ceny, totální slevy či letáky propagující nejlevnější ceny široko daleko jsou reklamním tahákem, který má přilákat zákazníky do obchodu. Není to láska prodejce ke klientům, na to je třeba myslet. Nevěřte jim proto slepě, ale raději při nákupu rozumně uvažujte.
7. Místo skandálu se snažte dohodnout
Dohoda je vždycky lepší než křik. Nelíbí-li se vám přístup prodávajícího či jste nechtěně způsobili v prodejně například škodu, vždy se snažte s majitelem nebo vedoucím dohodnout. Ušetříte si pozdější problémy a spoustu nervů.