Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf nové Mall Group: Brzy chceme mít roční tržby miliardu dolarů

  0:57aktualizováno  0:57
PPF Petra Kellnera, Daniel Křetínský s Patrikem Tkáčem z J&T a Jakub Havrlant z Rockaway Capital dali dohromady Mall Group. Skupinu e-shopů, které loni utržily skoro 13 miliard korun. Jak ale říká Havrlant v rozhovoru pro MF DNES, v dohledně době by měly být tržby dvojnásobné.

Jakub Havrlant (úplně vpravo) oznamuje zaměstnancům vznik Mall Group. | foto: Rockaway Capital

Česká elektronická komerce zažívá jednu z největších změn ve své historii. Postarala se o to iniciativa předních českých miliardářů, která nedávno po zdlouhavém schvalovacím procesu vyústila ve vznik skupiny Mall Group (psali jsme zde).

Ta se - jak název napovídá - bude točit okolo e-shopu Mall.cz. Patří do ní ale i na elektroniku zaměřené CZC, kosmetický Vivantis, potravinářský Koloniál a další. Dohromady měla skupina za rok 2015 tržby těsně pod 13 miliardami korun. To je přibližně o miliardu a půl méně, než hlásí česká jednička - Alza.cz.

Samotný Mall.cz byl dvojkou na české scéně už v době, kdy ho vlastnila jihoafrická investiční společnost Naspers. Odstup na Alzu měl ale mnohem větší. Nyní to tedy vypadá, že souboj dvou českých e-shopů, jejichž centrály mimochodem sídlí v podstatě na té samé holešovické ulici, bude o dost vyrovnanější.

To ale akcionářům Mall Group nestačí. „Já do firmy přicházím s vizí, že ji dostanu za velmi krátkou dobu na miliardu dolarů v obratu. Oborů, ve kterých máte takový potenciál růstu moc není,“ říká Havrlant v rozhovoru pro MF DNES a zároveň tím vysvětluje, čím je pro jeho partnery projekt zajímavý.

Zopakuje se jízda EPH?

Že je tak rychlý růst smělým plánem i v rychle rostoucím prostředí e-commerce? To jistě, ale velmi podobné partě to tak už jinde vychází. Konkrétně v energetice. Řeč je samozřejmě o Energetickém průmyslovém holdingu (EPH).

Tedy skupině, která loni utržila 124 miliard korun a po nedávné akvizici německých aktiv švédského Vattenfallu je větší než polostátní ČEZ. I když za cenu výrazného zadlužení skupiny.

I u začátků EPH byli Tkáč, Křetínský a Kellner. A tím podobnost nekončí. „Ve smlouvách jsme se řídili logikou, která byla na na začátku EPH nastavena mezi tehdejšími investory. Tedy, že vedení zůstává někomu, kdo se v oboru pohybuje. A silní partneři mu pomáhají v tom, aby mohl dělat velké věci,“ potvrzuje Havrlant.

Zatímco oním šéfem v EPH byl od začátku Daniel Křetínský, v Mall Group jím bude právě dvaatřicetiletý zakladatel a majitel Rockaway Capital Havrlant. Přesné rozložení majetkové struktury mezi akcionáře ve skupině ještě podléhá schválení Evropské komise a tak o něm Havrlant nechce mluvit.

Expert: Na soupeření silných skupin vydělají zákazníci

A jakou zprávou je konsolidace trhu pro zákazníka? Podle výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky bylo v Česku, kde působí přes třicet tisíc e-shopů, jasné, že k něčemu takovému dříve či později dojde. Zákazník by na tom dle něj mohl vydělat.

„Synergie ve větší skupině by mohly vyústit v úspory a s nimi spojené investice do lepších služeb. V tom by měla Mall Group konkurovat Alze a ve finále zvýšit úroveň celého trhu,“ myslí si Vetyška.

Dodává, že pozitivně vnímá i fakt, že skupina s třináctimiliardovým obratem má nyní české vlastníky, pro které je domácí trh větší prioritou, než byl pro předchozí finanční investory.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.