Jamie Oliver chce pro začátek otevřít dvě restaurace, jednu v thajském Bangkoku a druhou na pláži Kuta na Bali. Vzniknou přeměnou jeho dvou tamních italských restaurací v nový formát, který ponese jméno Jamie Oliver Kitchen. Svým nejnovějším konceptem chce slavný kuchař zacílit na celodenní stolování s pokrmy, které odrážejí místní kuchyni. Napsal to britský deník The Guardian.
Oliver s novinkou přichází jen pár měsíců poté, co byl nucen zavřít dvaadvacet z pětadvaceti svých italských restaurací ve Velké Británii. Jak napsal The Guardian, o práci tehdy přišlo kolem tisícovky lidí. Podle odborníků utrpěl restaurační sektor tzv. krizi příležitostného stolování. Průzkumy tvrdí, že kvůli tomu v roce 2018 zbankrotovalo více než 1400 britských restaurací.
Teprve v září vyšlo najevo, že Oliver těsně před krachem investoval do svých restaurací 5,2 milionů liber (155 milionů Kč). Zachránit se ale podařilo jen tři.
Globální koncept
Do konce roku 2020 plánuje Oliver otevřít ještě dalších devatenáct restaurací nového typu, které doplní jeho sedmdesát restaurací na 27 trzích, které skupina Jamie Oliver v současné době provozuje.
„Během posledních dvaceti let jsem cestoval po celém světě, abych objevil vzrušující kombinace chutí a zachytil neuvěřitelné vlivy,“ vzkazuje hvězdný šéfkuchař. Podle něj je úkolem jeho nových restaurací tyto inspirace oživit.
„Vytvořili jsme krásný prostor pro všechny, kteří si chtějí svoje oblíbené jídlo opravdu vychutnat. Uspokojíme potřeby všech, ať už chtějí rychle pojíst v uvolněném prostředí, posedět na krásném místě s přáteli a rodinou anebo si prostě jen dát drink v baru,“ láká do nových podniků potenciální zákazníky Oliver.
Jídelní menu jeho nové restaurace na Bali bude zahrnovat například letní závitky nebo hovězí vařené v indonéském koření. V Bangkoku se bude podávat například hamburger s krabím masem, zeleným papájovým salátem a majonézou sriracha nebo vařené žebro v koření massaman.
Britský Deník Metro News napsal, že se obě restaurace otevřou během následujících deseti dnů.
Kromě skupiny „italských“ podniků vlastní Oliverova společnost také vydavatelství a zbývající restaurační řetězce, mezi něž patří například značky Jamie Oliver’s Pizza nebo Jamie’s Deli.
Jídlo spolu s mediálními výstupy šéfkuchaře zvýšily do prosince 2018 tržby společnosti na 43,5 milionů liber (1,2 miliardy Kč), nicméně zisky firmy před zdaněním se snížily téměř na polovinu, na 7,8 milionu liber (232 milionů Kč). To vše hlavně kvůli jednorázovému poplatku ve výši 9,8 milionu liber (292 milionů Kč), který musel Oliver uhradit za nové restaurace.