Jančura chce na poslední chvíli zarazit miliardovou opravu D1

  11:53aktualizováno  11:53
Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura začíná zřejmě být po cestovním ruchu, autobusech a vlacích i odborníkem na dopravní stavitelství. Tvrdí, že stát může ušetřit až dvě třetiny nákladů i času na modernizaci D1. Na poslední chvíli kvůli tomu volá po zastavení velkých zakázek. Je však prakticky bez šance na úspěch.

Radim Jančura, majitel Student Agency | foto: Radek Miča, MAFRA

Jančura potvrdil, že proti modernizaci D1 podali protest, detaily chce ale sdělit až ve čtvrtek na tiskové konferenci. O protestech na setkání s novináři informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

"Lze to opravit kvalitněji, a dokonce za třetinu peněz a třikrát rychleji," řekl Jančura. Podle jeho slov je modernizace D1 podle stávajících podmínek "hřebíčkem do rakve jménem ODS".

Pro Jančurův byznys se žlutými autobusy je modernizace D1 a s ní spojená dopravní omezení velkým problémem. Po D1 jezdí zhruba polovina všech jeho spojů. Uzavírky mohou jízdy zásadně prodloužit a odlákat lidi do vlaků. Ty mu ale mezi Brnem a Prahou stále nejezdí.

Jančura podle Čermáka namísto rozsáhlé modernizace navrhuje takzvaně fragmentaci. Ta by znamenala pouze rozbití současného betonového povrchu, na něj by se dal asfaltový povrch o výšce 45 centimetrů.

Podle Františka Lehovce z ČVUT je ale takové řešení vzhledem k vysoké dopravní zátěži na D1 nemožné a znamenalo by brzy další opravy. "Chápu jeho pohnutky, proč protestuje, ale soutěže rozhodně nezastavíme," řekl Čermák. Student Agency není žádným soutěžícím ani účastníkem jakéhokoliv řízení týkající se modernizace D1.

První dva úseky D1 by se měly začít už modernizovat, nikdo proti zakázce na úseky 14 a 21 nepodal další námitky. Podle Čermáka by mělo dojít příští týden k podpisu smlouvu a v druhé polovině dubna se má začít stavět.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Raději vlakem než autobusem. Na železnici přibyly tři miliony cestujících

Ilustrační snímek

Trend postupného úbytku cestujících v autobusech doprovázený oživením zájmu o cestování po železnici je patrný...



Najdete na iDNES.cz