"Teď vozy míří na periodickou prohlídku, je to jeden z kroků před začátkem provozu," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Vozy vyrobené v letech 1978-1982 prošly už dříve v Rakousku modernizací pro rychlost až dvě stě kilometrů v hodině, teď je čekají další úpravy v Česku. "Jde například o nové čalounění či lak," dodal Ondrůj. Vozy mají klimatizaci, vakuové toalety nebo elektrické zásuvky.
Podobné vozy, ale ještě před modernizací si vybraly v Rakousku i České dráhy, které kupují přes třicet vagonů. "Žlutý dopravce se na nákupy k jižním sousedům vybral ještě před Českými drahami – a v rámci sortimentu ojetin ÖBB vybral to lepší, co právě bylo k mání," ohodnotil nákup RegioJetu server zelpage.cz
Ojeté rakouské vozy budou zřejmě první, kterými bude firma jezdit. Ohlásila i nákup nových vozů, dosud ale neuvedla oficiálně výrobce ani jejich podobu. Až doputují do Česka nové vagony, ojeté rakouské vozy budou fungovat hlavně jako posily a zálohy. Vozy potáhnou ojeté lokomotivy Škoda, které firma nakoupila v Itálii.