Radim Jančura, zakladatel a vlastník Student Agency, představil projekt pražské...

Radim Jančura, zakladatel a vlastník Student Agency, představil projekt pražské taxislužby Tick Tack, do které vstoupil a kterou chce konkurovat zavedeným pražským taxi společnostem. | foto:  František Vlček, MAFRA

Audi, zásuvky, wifi, mapy. Jančura chce být největším pražským taxikářem

  • 419
Trh s taxíky v Praze dostává novou konkurenci. Radim Jančura spouští s několikaměsíčním zpožděním svůj další dopravní byznys, taxislužbu Tick Tack. Se 150 bílými vozy Audi A6 se chce postupně stát největším hráčem v oboru v Praze.

Zákazníky chce získat řadou doplňkových služeb, od nabíječek až po bezdrátové připojení k internetu, sledováním filmů na tabletu či možností výběru vlastní hudby. A také výrazně transparentnějším přístupem k zákazníkům: celou cestu může cestující sledovat na tabletu na mapě, taxametr je umístěn ve zpětném zrcátku. Na účtence bude například i identifikační číslo cesty, které mohou pak kdykoliv použít pro ověření, kudy vůz jel.

"Náš řidič nemá důvod krást, nejsou to jeho peníze. Všichni řidiči budou naši zaměstnanci," řekl Jančura. Podle něj nemají řidiči šanci se ani domluvit na jízdě bez dokladu, protože v autě mají snímače, zaznamenávající, že někoho převáží. Tick Tack zatím najal kolem 400 taxíkářů.

Podle Jančury má devadesát procent taxíků u nás nelegální zařízení přezdívané turbo, které uměle zvyšuje sazbu na taxametru.

Příchod další konkurence povede zřejmě ke snížení cen v pražských taxících. Cena za jeden kilometr bude začínat na 25 korunách včetně DPH se zákaznickou kartou, běžné jízdné bude 28 korun. "Nebojujeme cenou, chceme hlavně změnit poměry v Praze," tvrdí Jančura. Zpoždění nové služby vysvětluje tím, že si původně představoval rozjezd taxislužby jednodušeji. "Najednou jsme museli nabrat 400 lidí, kteří jsou zákaznicky orientovaní," dodal. Podle něj nabrali hlavně lidi, kteří dosud taxíkem nejezdili.

Jančura chce podle svých slov inspirovat svým vstupem konkurenci, podobně jako když před deseti lety začal provozovat dálkové autobusy. Auta si pořídil na operativní leasing od Škofinu, každý půl rok mají dostávat nové. Cestující v taxíku čeká překvapení uvnitř: na rozdíl od klasických tmavých barev má Tick Tack světlý interiér v kůži.

Jančura chce jezdit i pro firmy, umožní jim odečíst DPH

Většina taxikářů jezdí dosud v pražské taxislužbě na živnostenské listy. Tím, že Tick Tack je i jako jeden z mála taxíkářů plátcem DPH, umožňuje firemním klientům odečíst si DPH. Proto chce získat především zakázky od firem. Systém podle něj může zamezit daňovým únikům v taxislužbě i pomoci cestovnímu ruchu. "Praha je pražskými taxikáři bohužel pověstná," míní Jančura.

Jančura vstoupil do Tick Tacku na začátku roku, její výkonný ředitel Tomáš Novák zůstal minoritním společníkem. Tick Tack už dříve spolupracoval s další firmou Radima Jančury – RegioJetem. Jde o první projekt, kdy Jančura nebude mít své dopravní prostředky žluté. "Chceme být jiní, žlutých taxíků je tu spousty," dodal.

Pražské taxíky prochází v poslední době velkou proměnou. Například společnost Modrý Anděl chce do dvou let nakoupit dvě stě nových superbů. "Sledujeme, že zákazníci skutečně stále více volí raději komfortnější vozy s nadstandardními službami," říká jednatel Robert Faltýnek.