O prodeji Student Agency informovaly Hospodářské noviny, které nahlédly do dokumentu s nabídkou pro investory. Hodnota transakce by se podle dokumentu měla pohybovat okolo jedné miliardy korun. Do společnosti patří portály Letenky.cz, Dovolena.cz a také cestovní kancelář Orbix, zaměřená na firemní klientelu.
To nejcennější, autobusovou a vlakovou dopravu, sdruženou pod značkou RegioJet, si však podnikatel ponechá. Právě na tu se chce více soustředit na úkor letenkového a dovolenkového byznysu.
Jančura komunikaci přesměroval na mluvčího, ten však listu záměr prodeje nepotvrdil.
„Prodej Student Agency nebo části jejích aktiv určitě není na pořadu dne. Jako úspěšná firma, která je jedničkou v řadě oborů, je samozřejmě dlouhodobě a opakovaně oslovována potenciálními zájemci, kteří projevují zájem. Soustředíme se ale dále na vlastní rozvoj byznysu a jeho jednotlivých částí,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj.
RegioJetu by peníze z prodeje přišly vhod. Od loňska je totiž v ostrém konkurenčním boji s německým autobusovým dravcem FlixBus. Ten žlutým autobusům konkuruje službami i agresivní cenovou politikou a snižuje tak tuzemské společnosti zisky.
Autobusový a železniční byznys vydělil Jančura ze svého dopravního impéria Student Agency už před třemi lety do společnosti RegioJet, která převzala název po jeho vlacích.
Konkurencí na trhu letenek a dovolených je pro Student Agency zejména portál Letuška.cz.