Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jančurův RegioJet vyjede později, nakoupil ojeté vagony

  10:45aktualizováno  10:45
Rakouské státní dráhy ÖBB našly nové odbytiště pro své ojeté vagony: české železnice. Po Českých drahách, které od ÖBB nedávno koupily 32 čtvrt století starých vozů, nakoupil v Rakousku i Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu, který chce letos vstoupit na trať mezi Prahou a Ostravou.

RegioJet má vyrazit nejprve jen se třemi soupravami po čtyřech vagonech, v plném rozsahu má devět spojů každý den nabídnout až v prosinci. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Adamec, MAFRA

RegioJet získal od rakouských železnic třináct vozů na dálkové tratě, které hodlá modernizovat tak, aby nebylo příliš poznat, že nejsou úplně nové. Oproti rakouským nákupům ČD jde o novější a modernější vagony, které mají například také klimatizaci či elektrické zásuvky, firma navíc změní jejich interiér. MF DNES to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje z firmy a železničního trhu, firma k plánům zatím mlčí.

Ambiciózní projekt Radima Jančury ale nabírá další zpoždění. "Bude to v první polovině příštího roku,“ řekl loni v říjnu v Otázkách Václava Moravce Jančura na dotaz, kdy vyjedou první vlaky. Je už ale jisté, že termín do konce června nestihne, nejnověji se mluví o září.

RegioJet má vyrazit nejprve jen se třemi soupravami po čtyřech vagonech, v plném rozsahu má devět spojů každý den nabídnout až v prosinci. Jistá je už změna trasy: z původního zajíždění do Českého Těšína firma změnila trasování z Ostravy do Havířova. Firma už má na pražském hlavním nádraží prodejní místo, jízdenky na své vlaky ale dosud neprodává. Jančura už dříve uvedl, že ceny se nebudou příliš lišit od Českých drah, chtějí ale nabídnout lepší servis.

Vlaky už jsou v jízdním řádu, i když nejezdí

Neustálé odkládání startu celého projektu vzbuzuje částečně nedůvěru i na Správě železniční dopravní cesty i ministerstvu dopravy. To už rozhodlo, že od prosince kvůli konkurenci přestane stát vlaky mezi Prahou a Ostravou dotovat. Vlaky RegioJetu jsou již v současném jízdním řádu, i když nejezdí.

SŽDC bude po RegioJetu i dalších dopravcích od příštího jízdního řádu chtít, aby platili za použití kolejí i v případě, že nebudou jezdit. Důvodem jsou obavy o blokování nejfrekventovanější tratě v Česku neexistujícími vlaky. Na trať do Ostravy se chystá i další konkurence, projekt Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Ten plánuje vyjet za rok v prosinci, jeho vlaky se už ale vyrábějí.

RegioJet nemá podle mluvčího Aleše Ondrůje obavy, že by neustálé oddalování startu vlaků mělo vliv na důvěru zákazníků. Oproti minulosti o něm firma už příliš nemluví, dokud nemá vše zajištěné. "Jedná se o projekt na naše podnikatelské riziko. Nikdo nám na něj nepřispívá. Řadu věcí děláme a jednáme o nich jako první subjekt v historii a od toho se odvíjejí i případné posuny v našem plánu termínů,“ vysvětlil Ondrůj.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.