Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonskému Panasonicu se daří, přesto propustí dalších 17 tisíc lidí

  13:31aktualizováno  13:31
Japonský výrobce spotřební elektroniky Panasonic se i přes návrat do zelených čísel rozhodl pokračovat v masivním propouštění. K již zrušeným 18 tisícům pozic v uplynulém roce přidá do konce března 2013 dalších 17 tisíc. O práci tak v japonské korporaci přijde celkem 35 tisíc lidí.

I přes návrat k zisku propustí Panasonic další tisíce lidí. Ilustrační foto | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Na konci minulého měsíce zaměstnávala společnost 367 000 lidí. Do března 2013 by se měl počet zaměstnanců snížit na 350 000 osob. Firma tak chce zredukovat náklady a posílit svou konkurenceschopnost. Společnost ve finančním roce končícím v březnu hospodařila s čistým ziskem 74 miliard jenů (zhruba 15 miliard korun) po předchozí ztrátě 103,5 miliardy jenů.

Provozní zisk stoupl o 60 procent na 305,3 miliardy jenů. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na 297 miliard jenů. Tržby se zvýšily o 17 procent na 8,69 bilionu jenů. Firma neposkytla výhled pro letošní rok kvůli nejistotám, jež jsou důsledkem březnového zemětřesení v Japonsku.

Panasonic se podobně jako další japonští výrobci elektroniky potýká s rostoucí konkurencí z Číny a Jižní Koreje. Firma byla navíc nucena omezit výrobu kvůli březnovému zemětřesení, které vedlo k nedostatku součástek a snížilo spotřebitelské výdaje.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.