„Za každou cenu jsem chtěl udělat rekord, jelikož v letošním roce má naše společnost třicet let od založení,“ citoval Japan Times prezidenta firmy Hokuyu Pack Shinya Nodu. Částka totiž překonala cenu vydražených melounů z roku 2016, které se prodaly přibližně za 615 tisíc korun.
Společnost zabývající se balením ovoce a zeleniny nyní koupené melouny vystaví, poté je naporcované zdarma nabídne svým zákazníkům.
Aukce první úrody různých druhů ovoce, zeleniny, ale i prvních úlovků plodů moře v sezoně mají v Japonsku tradici. Během roku se jich koná celá řada. Vydražitelé tímto způsobem především dělají reklamu svým firmám.
Ovšem i běžné ovoce prodávané v obchodech je v porovnání například s tuzemskem velmi drahé, zároveň však prvotřídní kvality. Třeba běžné jablko přijde obvykle na několik desítek korun, prémiové plody jsou pak ještě dražší..
„Lidé považují ovoce za luxusní zboží. Kupují ho jako dar, aby dokázali příjemci, jaký má pro ně význam,“ řekl pro CNN Soyeon Shim z univerzity ve Wisconsinu.
Pokud jde o dražby, například v roce 2015 byl vydražen trs hroznového vína za 8 200 dolarů (asi 182 tisíc korun). Na trsu bylo 26 bobulí, jedna tak stála zhruba 7 tisíc korun, píše Fortune. Koupil jej japonský šéfkuchař a následně víno využil jako přísadu v dezertech.