Společnost Viadrus chce s Jágrovou pomocí propagovat svůj kotel U68. Právě číslo 68 totiž český hokejista nosí na svém dresu. U je navíc značkou pro křídelního útočníka, což je Jágrova pozice.
„Odměna takové hvězdy, jako je Jaromír Jágr, se může pohybovat kdekoli mezi statisíci a miliony, záleží jen na dohodě mezi zadavatelem a osobností,“ sdělil iDNES.cz Martin Charvát, reklamní expert studia Remembership. „V tomto případě jde ale zjevně o sponzorský příspěvek celému klubu,“ dodal.
Ten totiž Viadrus sponzoruje. Tomuto tvrzení nahrává i to, že se Jaromír Jágr v minulosti několikrát vyjádřil v tom smyslu, že reklamy dělá především kvůli přáním sponzorů Rytířů Kladno. Podle Charváta má reklama za úkol především zdůraznit propojení firmy s klubem.
I kdyby si však Jágr řekl o několikamilionovou odměnu, Viadrus by nejspíš neměl problém zaplatit. Patří totiž do holdingu skupiny Bonatrans, který vede Jitka Cehlová Komárková. Ta v seznamu českých miliardářů časopisu Forbes zaujímá 40. místo a je nejbohatší českou ženou.
Bonatrans GroupBonatrans je největším výrobcem železničních dvojkolí v Evropě. Firma pochází z Bohumína a její mateřskou společností je maltský Vivax Holding. Ten prostřednictvím dvou lichtenštejnských nadací kontroluje Jitka Cehlová Komárková. Za rok 2017 měla firma obrat přibližně 7,3 miliardy. |
„Reklama je založena na slovní hříčce („Jardo, dej mu pořádnej kotel“, pozn. red.) a nemá žádnou souvislost s produktem jako takovým. Což je velké mínus,“ řekl Charvát. „Pokud se však podíváme na web Viadrusu, je tam nabídka kotle i s Jágrem a to už smysl dává,“ dodal.
Není to poprvé, co se kladenská „osmašedesátka“ objevuje v reklamě. V devadesátých letech propagoval Jágr jízdní kola Opran či žvýkačky, v blízké minulosti pak Vodňanské kuře (psali jsme zde) nebo telefony Huawei.