Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jednání o budoucnosti Opelu skončila bez výsledku, Němci se rozčilují

  8:40aktualizováno  15:11
Budoucnost Opelu je stále nejistá. Jednání německé vlády a firmy General Motors, které je Opel součástí, nepřinesla žádné výsledky. Německo se navíc rozčiluje nad novými požadavky Američanů. Informoval o tom německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Podle německého ministra financí Peera Steinbrücka jsou jednání plná překvapení a zklamání. General Motors prý účastníky šokovala požadavkem na více peněz. K původním 1,5 miliardy eur v podobě překlenovacího úvěru pro Opel žádá o dalších 300 milionů eur.  

"Musíme konstatovat, že americké ministerstvo financí si mohlo dát i víc námahy, co se týká výběru svých zástupců," řekl po celonočním jednání viditelně rozčarovaný Guttenberg. Dodal, že Německo zatím nemá jistotu, kterou potřebuje, aby poskytlo Opelu překlenovací úvěr.

"Požádali jsme americké ministerstvo o vyjádření. Odpověď očekáváme v pátek kolem poledne," uvedl Guttenberg.

General Motors se k výsledkům jednání nevyjádřila. Odboráři GM však tvrdí, že management firmy je za ztroskotanou dohodu zodpovědný.

Soupeří Fiat a Magna

V boji o Opel nadále zůstává italská automobilka Fiat a kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna, kteří jsou podle německé vlády horkými favority. "Nabídka společnosti RHJ International byla odmítnuta," uvedl Steinbrück. Čínská automobilka BAIC se jednání nezúčastnila. Může však na nabídce ještě pracovat.

Magna i Fiat chtějí další informace od General Motors i od amerického ministerstva financí.

Fiat představil ambiciózní plán i na převzetí dalších evropských značek GM Vauxhall and Saab. Z nich a Opelu chce vytvořit zámořské automobilové impérium, které bude zahrnovat také nového amerického partnera, automobilku Chrysler.

Větší šance na vítězství v boji o Opel se přesto dávají Magně, která je zjevným favoritem spolkové vlády i zemí. Přislíbila, že ve svém závodě v Bochumi propustí méně lidí, než dosud plánovala. Hovořilo se přitom o 2 200 pracovnících. Podle Steinbrücka by Magna navíc byla ochotna pomoci i s řešením přechodného financování Opelu.

Kanadsko-rakouský koncern navíc v Německu nehodlá zavřít žádnou ze čtyř továren.

Automobilka General Motors je ve velkých problémech a jedná s americkou vládou o další pomoci. Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.