Diskuze
Jedna jízdenka pro celé Česko se prodraží, systém vyjde na 250 milionů
Děkujeme za pochopení.
V43a32c62l61a70v 37H78a36j80e89k
Dopravní politiku řídí stát, takže může vždy stanovit podmínky i v případě cen:
a) jednotný tarif bude závazný pro všechny a nebude možné použít jiný.
b) tarify dopravců se budou moci lišit od jednotného tarifu v řádku několika málo procent a to ještě za přesně definovaných podmínek.
c) ceny národního tarifu budou vycházet z aktuálně nejnižších cen na trhu a dopravcům provozujícím dopravu v závazku objednavatelé vyšší ztrátu uhradí.
Fí ha
L44i76b45o38r 46Z82a34v48ř24e58l
Nejlepší řešení by bylo, ať má každý dopravce svoje jízdenky a pro zákazníky svoje výhody a je na každém s jakým dopravcem kdo chce cestovat.
J12o19s11e28f 43J91ů74z19a
Jenže Vy vypadáte, jako když uvažujete jen o dopravě mezi velkými městy bez přestupu, kde jezdí více dopravců. Ale ten hlavní problém je, když část trasy absolvujete s jedním dopravcem a část s jiným. Když nás dopravce nedopraví do cíle, popřípadě když ujede přípoj, máme právo být přepraveni jinou trasou, můžeme se vzdát cesty, být zdarma přepravení do výchozí stanice a mít vrácené jízdné, nebo být poslední úsek cesty být dopraveni třeba i taxíkem. Pokud má každý dopravce svoje jízdenky a nemůžeme koupit jízdenku vcelku na celou cestu, o tato práva jsme připravováni; fakticky je tak obcházen zákon. Krátce jsem se o tom zmínil v jiném příspěvku. Ten jste ohodnotil minusem, ale žádnou věcnou výhradu jste nepředložil. Tady jen opakujete výkřiky, ale věcné diskusi se vyhýbáte.
P89a88v36e24l 63S33o92b57o29t38k14a
Doufám, že bude vypsáno celoevropské výběrové řízení.
ČD Telematika totiž už dávno není státní:
O60d34s30t47r76a61n77ě16n71ý 20U46ž22i95v46a39t96e34l
R30a44d27e78k 62J68a45n91a63t29a
"zrušíme soukromníky na dráze a máte jednotnou jízdenku hned"
---
Nemáte, správná jednotná jízdenka by měla být na vlaky i autobusy (viz Švýcarsko, nebo třeba naše IDS JMK nebo PID).
J23a21n 44K87o62m95r44s63k34a
To je pěkný bordel.
Ale to je důsledek liberalizace. Soukromý přepravci se "utrhnou", srazí nesmyslně cenu na samé dno. Ve výsledku neplatí daně, nemají na výcvik a provozní personál, nemají rezervy v kapacitě, v podstatě bordel.
Teď by každých chtěl akční jízdenku, ale ať je odvezou ČD, protože ta musí odvézt v den platnosti jízdenky, tzn. nestihnu v 10h, tak jedu v 11h. U soukromníka mám smůlu, musím kupovat novou jízdenku.
Prostě toto, dokud nebudou podmínky rozumné, nebude nikdy fungovat.
Dráha prostě nemůže být levná pro příležitostné jízdy.
J81i71r34k65a 65N84o12v97á53k
novou jízdenku si u soukromníka koupíte a starou vrátíte, vše v mobilu na pár kliků. co je na tom složitýho?
ba naopak máte zpátky kredit hned a ne až za týden.
L75u40c77i33a36n 67P36a84p20a34z97i65a83n
Když to jde v jiných zemích, nechápu, proč u nás to ještě nemáme. A nechápu, proč by měla být nastavena cena předraženým způsobem, aby si to zase nikdo nekupoval.
M54a22r41t63i93n 36K32y83p25r
Co to je předraženým způsobem? Jednotné jízdné bude logicky dražší než vlastní jízdné jednotlivých dopravců už jen kvůli systému navíc, který kvůli tomu bude existovat a bude se muset zaplatit, přičemž dopravci samozřejmě nebudou chtít tratit.
J60a82n 15V25a62l95a77l61í92k
Když jednotné jízdné funguje už v každém kraji proč by nemohl fungovat celorepublikově?
Když vezmu Prahu a celý středočeský kraj tak jízdenka na 24h je za 160Kč a mohu jet jakýmkoliv dopravcem co tam jezdí vyjma vlaků SC,EC,IC
J61a76n 85J20e64m68e96l26k21a
Aha, takže oni stále uvažují a uvažují. Ale 2019 bude mnoho krajů privatizovat a zadávat smlouvy a podmínky na 15 let. A kraje zadávají bohužel 2/3 vlaků. A bez toho systému? Jak pak bude například vypadat doprava na hranicích nesmyslných českých krajů? .. No často nebude - stejně jako na hranici se Slovenskem. V každém kraji si budete muset studovat jejich systém, jejich podmínky.. Jejich aplikaci do telefonu.. Atd.
Dále tato jízdenka by sloužila jako cenová regulace zejména u dálkových mimo ids. Protože pokud to nebude a bude jeden vysoutěžený monopolní dopravce na trati (oni nechtějí více dopravců na jedné trase), dopadneme jako v Anglii. A z nejlevnějších vlaků v Evropě budou rázem ty nejdražší. A z vlaků se místo ekologické flexibilní dopravy se stane trochu VIP záležitost jako na západě a část lidí bude muset přejít do levnějších autobusů - pokud je zase nezakážou zákonem. S nutností plánovat cestu třeba měsíc dopředu pro lepší cenu, včetně odjezdu.
A cena 1,35 kč/km je právě to, že nechtějí přílišnou regulaci a omezit "optimální výběr dopravce" a jde zdražení, min 25%. Protože každý pravidelný cestující má slevovou kartu - 25%, 50% 100%.
Zároveň pravidelným cestujícím zmizí možnost dojíždět za prací například s IN 100 za 1600 Kč/měsíc a bude třeba muset platit 1,35kč/km. Nebo taky víc, pokud ten systém nebude. Samozřejmě, někdo radí, aby to neregulovali. A lákají je, že stát možná zaplatí míň na dotacích (a to jen možná), cestující ale mnohem více na jízdném.A nebude flexibilita. U dosavadních vysoutěžených tratích není ve smlouvě cena jízdného. Určuje si ji dopravce.
A34l11e90š 74M75a69r60e78č93e27k
Řekněme si na rovinu, po zkušenostech s GW Train v Jihočeském kraji, se většina hejtmanů bude "českým soukromým" dopravcům vyhýbat jako čert kříži. Protože Jižních Čechách je to katastrofa.
Pochybuji, že do českého zahnojeného rybníčku vstoupí gigant typu Deutsche Bahn. Takže většinu smluv získají opět ČD. Těm stačí řádně zaplatit za objednanou službu a jezdí se krásnými moderními vlaky (viz. Praha, Střední Čechy).
M17i57r40e47k 94Z91á39v88o88d73n18ý
Kdo je bude kupovat? No já je budu kupovat :)
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...