Diskuze

Jedna jízdenka pro celé Česko se prodraží, systém vyjde na 250 milionů

Vybudování a pětiletý provoz integrovaného systému, který má cenu jednotné jízdenky přerozdělit mezi jednotlivé dopravce, vyjde podle odhadů ministerstva na 250 milionů. Dopravci i experti nyní řeší, zda půjde o efektivně vynaložené peníze. Rizikem jednotné jízdenky totiž bude i její vyšší cena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dopravní politiku řídí stát, takže může vždy stanovit podmínky i v případě cen:

a) jednotný tarif bude závazný pro všechny a nebude možné použít jiný.

b) tarify dopravců se budou moci lišit od jednotného tarifu v řádku několika málo procent a to ještě za přesně definovaných podmínek.

c) ceny národního tarifu budou vycházet z aktuálně nejnižších cen na trhu a dopravcům provozujícím dopravu v závazku objednavatelé vyšší ztrátu uhradí.

Fí ha:-)

0 1
možnosti

Nejlepší řešení by bylo, ať má každý dopravce svoje jízdenky a pro zákazníky svoje výhody a je na každém s jakým dopravcem kdo chce cestovat. !!

0 3
možnosti

J12o19s11e28f 43J91ů74z19a

7. 7. 2018 20:49

Jenže Vy vypadáte, jako když uvažujete jen o dopravě mezi velkými městy bez přestupu, kde jezdí více dopravců. Ale ten hlavní problém je, když část trasy absolvujete s jedním dopravcem a část s jiným. Když nás dopravce nedopraví do cíle, popřípadě když ujede přípoj, máme právo být přepraveni jinou trasou, můžeme se vzdát cesty, být zdarma přepravení do výchozí stanice a mít vrácené jízdné, nebo být poslední úsek cesty být dopraveni třeba i taxíkem. Pokud má každý dopravce svoje jízdenky a nemůžeme koupit jízdenku vcelku na celou cestu, o tato práva jsme připravováni; fakticky je tak obcházen zákon. Krátce jsem se o tom zmínil v jiném příspěvku. Ten jste ohodnotil minusem, ale žádnou věcnou výhradu jste nepředložil. Tady jen opakujete výkřiky, ale věcné diskusi se vyhýbáte.

2 1
možnosti

"zrušíme soukromníky na dráze a máte jednotnou jízdenku hned"

---

Nemáte, správná jednotná jízdenka by měla být na vlaky i autobusy (viz Švýcarsko, nebo třeba naše IDS JMK nebo PID).

5 1
možnosti

To je pěkný bordel.

Ale to je důsledek liberalizace. Soukromý přepravci se "utrhnou", srazí nesmyslně cenu na samé dno. Ve výsledku neplatí daně, nemají na výcvik a provozní personál, nemají rezervy v kapacitě, v podstatě bordel.

Teď by každých chtěl akční jízdenku, ale ať je odvezou ČD, protože ta musí odvézt v den platnosti jízdenky, tzn. nestihnu v 10h, tak jedu v 11h. U soukromníka mám smůlu, musím kupovat novou jízdenku.

Prostě toto, dokud nebudou podmínky rozumné, nebude nikdy fungovat.

Dráha prostě nemůže být levná pro příležitostné jízdy.

2 6
možnosti

novou jízdenku si u soukromníka koupíte a starou vrátíte, vše v mobilu na pár kliků. co je na tom složitýho?

ba naopak máte zpátky kredit hned a ne až za týden.

4 4
možnosti

Když to jde v jiných zemích, nechápu, proč u nás to ještě nemáme. A nechápu, proč by měla být nastavena cena předraženým způsobem, aby si to zase nikdo nekupoval.

4 3
možnosti

Co to je předraženým způsobem? Jednotné jízdné bude logicky dražší než vlastní jízdné jednotlivých dopravců už jen kvůli systému navíc, který kvůli tomu bude existovat a bude se muset zaplatit, přičemž dopravci samozřejmě nebudou chtít tratit.

2 0
možnosti
Foto

Když jednotné jízdné funguje už v každém kraji proč by nemohl fungovat celorepublikově?

Když vezmu Prahu a celý středočeský kraj tak jízdenka na 24h je za 160Kč a mohu jet jakýmkoliv dopravcem co tam jezdí vyjma vlaků SC,EC,IC

4 6
možnosti
Foto

PS: a některých soukromníků na dráze...

0 1
možnosti

Aha, takže oni stále uvažují a uvažují. Ale 2019 bude mnoho krajů privatizovat a zadávat smlouvy a podmínky na 15 let. A kraje zadávají bohužel 2/3 vlaků. A bez toho systému? Jak pak bude například vypadat doprava na hranicích nesmyslných českých krajů? .. No často nebude - stejně jako na hranici se Slovenskem. V každém kraji si budete muset studovat jejich systém, jejich podmínky.. Jejich aplikaci do telefonu.. Atd.

Dále tato jízdenka by sloužila jako cenová regulace zejména u dálkových mimo ids. Protože pokud to nebude a bude jeden vysoutěžený monopolní dopravce na trati (oni nechtějí více dopravců na jedné trase), dopadneme jako v Anglii. A z nejlevnějších vlaků v Evropě budou rázem ty nejdražší. A z vlaků se místo ekologické flexibilní dopravy se stane trochu VIP záležitost jako na západě a část lidí bude muset přejít do levnějších autobusů - pokud je zase nezakážou zákonem. S nutností plánovat cestu třeba měsíc dopředu pro lepší cenu, včetně odjezdu.

A cena 1,35 kč/km je právě to, že nechtějí přílišnou regulaci a omezit "optimální výběr dopravce" a jde zdražení, min 25%. Protože každý pravidelný cestující má slevovou kartu - 25%, 50% 100%.

Zároveň pravidelným cestujícím zmizí možnost dojíždět za prací například s IN 100 za 1600 Kč/měsíc a bude třeba muset platit 1,35kč/km. Nebo taky víc, pokud ten systém nebude. Samozřejmě, někdo radí, aby to neregulovali. A lákají je, že stát možná zaplatí míň na dotacích (a to jen možná), cestující ale mnohem více na jízdném.A nebude flexibilita. U dosavadních vysoutěžených tratích není ve smlouvě cena jízdného. Určuje si ji dopravce.

1 2
možnosti

Řekněme si na rovinu, po zkušenostech s GW Train v Jihočeském kraji, se většina hejtmanů bude "českým soukromým" dopravcům vyhýbat jako čert kříži. Protože Jižních Čechách je to katastrofa.

Pochybuji, že do českého zahnojeného rybníčku vstoupí gigant typu Deutsche Bahn. Takže většinu smluv získají opět ČD. Těm stačí řádně zaplatit za objednanou službu a jezdí se krásnými moderními vlaky (viz. Praha, Střední Čechy).

3 2
možnosti

Kdo je bude kupovat? No já je budu kupovat :)

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!