Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jedna jízdenka pro celé Česko se prodraží, systém vyjde na 250 milionů

Vybudování a pětiletý provoz integrovaného systému, který má cenu jednotné jízdenky přerozdělit mezi jednotlivé dopravce, vyjde podle odhadů ministerstva na 250 milionů. Dopravci i experti nyní řeší, zda půjde o efektivně vynaložené peníze. Rizikem jednotné jízdenky totiž bude i její vyšší cena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Dopravní politiku řídí stát, takže může vždy stanovit podmínky i v případě cen:

a) jednotný tarif bude závazný pro všechny a nebude možné použít jiný.

b) tarify dopravců se budou moci lišit od jednotného tarifu v řádku několika málo procent a to ještě za přesně definovaných podmínek.

c) ceny národního tarifu budou vycházet z aktuálně nejnižších cen na trhu a dopravcům provozujícím dopravu v závazku objednavatelé vyšší ztrátu uhradí.

Fí ha:-)

0 1
možnosti
LZ

Nejlepší řešení by bylo, ať má každý dopravce svoje jízdenky a pro zákazníky svoje výhody a je na každém s jakým dopravcem kdo chce cestovat. !!

0 3
možnosti
JJ

J70o34s93e73f 93J17ů44z82a

7. 7. 2018 20:49

Jenže Vy vypadáte, jako když uvažujete jen o dopravě mezi velkými městy bez přestupu, kde jezdí více dopravců. Ale ten hlavní problém je, když část trasy absolvujete s jedním dopravcem a část s jiným. Když nás dopravce nedopraví do cíle, popřípadě když ujede přípoj, máme právo být přepraveni jinou trasou, můžeme se vzdát cesty, být zdarma přepravení do výchozí stanice a mít vrácené jízdné, nebo být poslední úsek cesty být dopraveni třeba i taxíkem. Pokud má každý dopravce svoje jízdenky a nemůžeme koupit jízdenku vcelku na celou cestu, o tato práva jsme připravováni; fakticky je tak obcházen zákon. Krátce jsem se o tom zmínil v jiném příspěvku. Ten jste ohodnotil minusem, ale žádnou věcnou výhradu jste nepředložil. Tady jen opakujete výkřiky, ale věcné diskusi se vyhýbáte.

2 1
možnosti
OU
RJ

"zrušíme soukromníky na dráze a máte jednotnou jízdenku hned"

---

Nemáte, správná jednotná jízdenka by měla být na vlaky i autobusy (viz Švýcarsko, nebo třeba naše IDS JMK nebo PID).

5 1
možnosti
JK

To je pěkný bordel.

Ale to je důsledek liberalizace. Soukromý přepravci se "utrhnou", srazí nesmyslně cenu na samé dno. Ve výsledku neplatí daně, nemají na výcvik a provozní personál, nemají rezervy v kapacitě, v podstatě bordel.

Teď by každých chtěl akční jízdenku, ale ať je odvezou ČD, protože ta musí odvézt v den platnosti jízdenky, tzn. nestihnu v 10h, tak jedu v 11h. U soukromníka mám smůlu, musím kupovat novou jízdenku.

Prostě toto, dokud nebudou podmínky rozumné, nebude nikdy fungovat.

Dráha prostě nemůže být levná pro příležitostné jízdy.

2 6
možnosti
JN

novou jízdenku si u soukromníka koupíte a starou vrátíte, vše v mobilu na pár kliků. co je na tom složitýho?

ba naopak máte zpátky kredit hned a ne až za týden.

4 4
možnosti
LP

Když to jde v jiných zemích, nechápu, proč u nás to ještě nemáme. A nechápu, proč by měla být nastavena cena předraženým způsobem, aby si to zase nikdo nekupoval.

4 3
možnosti
MK

Co to je předraženým způsobem? Jednotné jízdné bude logicky dražší než vlastní jízdné jednotlivých dopravců už jen kvůli systému navíc, který kvůli tomu bude existovat a bude se muset zaplatit, přičemž dopravci samozřejmě nebudou chtít tratit.

2 0
možnosti
Foto

Když jednotné jízdné funguje už v každém kraji proč by nemohl fungovat celorepublikově?

Když vezmu Prahu a celý středočeský kraj tak jízdenka na 24h je za 160Kč a mohu jet jakýmkoliv dopravcem co tam jezdí vyjma vlaků SC,EC,IC

4 6
možnosti
Foto

PS: a některých soukromníků na dráze...

0 1
možnosti
JJ

Aha, takže oni stále uvažují a uvažují. Ale 2019 bude mnoho krajů privatizovat a zadávat smlouvy a podmínky na 15 let. A kraje zadávají bohužel 2/3 vlaků. A bez toho systému? Jak pak bude například vypadat doprava na hranicích nesmyslných českých krajů? .. No často nebude - stejně jako na hranici se Slovenskem. V každém kraji si budete muset studovat jejich systém, jejich podmínky.. Jejich aplikaci do telefonu.. Atd.

Dále tato jízdenka by sloužila jako cenová regulace zejména u dálkových mimo ids. Protože pokud to nebude a bude jeden vysoutěžený monopolní dopravce na trati (oni nechtějí více dopravců na jedné trase), dopadneme jako v Anglii. A z nejlevnějších vlaků v Evropě budou rázem ty nejdražší. A z vlaků se místo ekologické flexibilní dopravy se stane trochu VIP záležitost jako na západě a část lidí bude muset přejít do levnějších autobusů - pokud je zase nezakážou zákonem. S nutností plánovat cestu třeba měsíc dopředu pro lepší cenu, včetně odjezdu.

A cena 1,35 kč/km je právě to, že nechtějí přílišnou regulaci a omezit "optimální výběr dopravce" a jde zdražení, min 25%. Protože každý pravidelný cestující má slevovou kartu - 25%, 50% 100%.

Zároveň pravidelným cestujícím zmizí možnost dojíždět za prací například s IN 100 za 1600 Kč/měsíc a bude třeba muset platit 1,35kč/km. Nebo taky víc, pokud ten systém nebude. Samozřejmě, někdo radí, aby to neregulovali. A lákají je, že stát možná zaplatí míň na dotacích (a to jen možná), cestující ale mnohem více na jízdném.A nebude flexibilita. U dosavadních vysoutěžených tratích není ve smlouvě cena jízdného. Určuje si ji dopravce.

1 2
možnosti
AM

Řekněme si na rovinu, po zkušenostech s GW Train v Jihočeském kraji, se většina hejtmanů bude "českým soukromým" dopravcům vyhýbat jako čert kříži. Protože Jižních Čechách je to katastrofa.

Pochybuji, že do českého zahnojeného rybníčku vstoupí gigant typu Deutsche Bahn. Takže většinu smluv získají opět ČD. Těm stačí řádně zaplatit za objednanou službu a jezdí se krásnými moderními vlaky (viz. Praha, Střední Čechy).

3 2
možnosti
MZ

Kdo je bude kupovat? No já je budu kupovat :)

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné

17. dubna 2024

Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...

Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje

17. dubna 2024

Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!