Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jihočeská energetika získá majoritu v Aliatelu

  16:25aktualizováno  16:25
- Na páteční mimořádné valné hromadě odsouhlasilo pět akcionářů převod svých podílů na Jihočeskou energetiku, která tak získá v Aliatelu 60-ti procentní podíl. Své podíly odprodají Pražská energetika, Středočeská energetická, Severočeská energetika, Západočeská energetika, Jihomoravská energetika a Severomoravská energetika. Zbývajících 40 procent akcií Aliatelu vlastní německá společnost RWE Telliance.

Cenu transakce odmítli její účastníci oznámit s poukazem na obchodní tajemství.

Aliatel provozuje telekomunikační spojení mezi 30 největšími městy a poskytuje připojení na internet, přenos dat a internetovou telefonii.

Po liberalizaci hlasových služeb hodlá konkurovat Českému Telecomu. Spolu s firmou Telenor se Aliatel neúspěšně ucházel o licenci třetího operátora sítě mobilních telefonů.

Společnost vznikla v roce 1996 jako společný telekomunikační projekt českých regionálních rozvodných energetických společností.

V dubnu 1998 vstoupil do společnosti zahraniční partner - RWE Telliance, který je součástí holdingu RWE AG, jedné z kapitálově nejsilnějších společností západní Evropy.

Aliatel má základní jmění ve výši 1,31 miliardy korun. Koncem loňského roku společnost zaměstnávala 168 pracovníků a její tržby přesáhly 187 milionů korun. V roce 1998 společnost proinvestovala 524 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.