Informaci potvrdily MF DNES tři na sobě nezávislé zdroje z automobilky Škoda Auto. Firma přestup nepotvrdila, ani nevyvrátila. "Personální záležitosti nebudeme komentovat," vzkázal mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.
Zatímco v Kolíně měl Černý na starosti výrobu minivozů značek Toyota, Peugeot a Citroën, v Kvasinách ho čekají podstatně větší automobily: superby, yeti a roomstery.
Je to první případ, kdy Škoda Auto přetáhla tak vysoce postaveného manažera se zkušeností s výrobou z japonsko-francouzské firmy. O příchodu Černého se mluvilo několik týdnů, tento týden ho vedení automobilky podle zdrojů MF DNES definitivně schválilo.
Černý v TPCA působil od roku 2002, kdy se začalo s přípravou stavby. Postupně se stal šéfem výroby i viceprezidentem TPCA a zároveň nejvýše postaveným Čechem ve společném projektu japonské a francouzské automobilky. "Výroba pod jeho vedením fungovala velmi dobře, současně se i velmi angažoval pro celý tuzemský autoprůmysl," uvedl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Černý několik let působil i jako viceprezident této organizace.
Z TPCA odešel manažer v polovině roku 2011 z osobních důvodů na vlastní žádost. Celou svoji profesní kariéru se pohyboval v automobilovém průmyslu, působil například v Liazu nebo u výrobce dílů Johnson Controls a Sylea. K dodavatelům se vrátil i z TPCA, působil jako šéf společnosti Linde + Wiemann v Lysé nad Labem.
Černého čekají nejisté časy
Z vedení kvasinského závodu, který má kapacitu 800 aut denně, odejde do konce roku jeho současný vedoucí Pavel Richter. Ten si však nepohorší, naopak bude nově šéfovat v Mladé Boleslavi výrobě octavií a rapidů.
Černý přichází do Kvasin v době, kdy se v sídle koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu rozhoduje o jejich budoucnosti. Škoda Auto se netají plánem získat pro Kvasiny výrobu dalšího modelu, velkého terénního vozu. Ve hře je ovšem i možnost výroby ve španělském Martorellu (více čtěte zde).
Rozhodnutí by mělo padnout v příštích týdnech. Už teď se přitom v Kvasinách rozšiřuje kapacita svařovny, automobilka navíc vykoupila další pozemky pro potenciální rozšíření závodu.
Z možného konce využívání továrny mají obavy především odboráři, dosud má totiž kvasinský závod jistou jen výrobu následníka superbu. "Přece nemůžeme někde postavit závod a potom ho jen tak zavřít," napsal nedávno v časopise odborů šéf odborářů Jaroslav Povšík.