Jízdenková loterie. ČD a RegioJet prodávají lístky na „nejisté“ vlaky

  13:40aktualizováno  13:40
Tahanice o to, který dopravce pojede v určitých časech na trati mezi Prahou a Brnem, dostávají až absurdní rozměr. Lístky na sporné vlaky začali prodávat oba rivalové, i když je jasné, že v dané časy pojede jen jeden z nich.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Jízdenky na sporné vlaky začaly prodávat nejprve České dráhy, poté RegioJet. Jde o spoje v 6.09 a 7.09 z Brna a v 15.19 a 17:19 z Prahy. Podle informací iDNES.cz je již SŽDC rozhodnuta, že v tento čas pojede RegioJet.

České dráhy vysvětlují svůj krok tím, že oficiálně dosud žádné rozhodnutí od Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) nedostaly, a protože mají zájem jezdit v daný čas, jízdenky už prodávají. „Pokud bychom kapacitu nezískali, není problém jízdenky vrátit nebo jet v daný den jiným spojem,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Jízdenky Českých drah jsou otevřené a cestující mohou jet jakýmkoliv jiným spojem. Místenka je při nákupu přes e-shop zdarma.

Na trase Praha - Brno budou České dráhy i po vstupu RegioJetu nadále výrazně dominantním dopravcem: každou hodinu jezdí jejich railjet či vlak kategorie EuroCity, nabídku ještě doplňují pomalejší rychlíky vedené buď přes Českou Třebovou nebo Havlíčkův Brod.

RegioJet podle mluvčího Aleše Ondrůje s přidělenou kapacitou počítá, proto spustil prodej jízdenek. Pokud by nakonec došlo k tomu, že na trať Praha - Brno nevyjede, je připraven peníze za jízdenky vracet.

SŽDC zatím oficiálně nerozhodla, čeká totiž i na verdikt odvolacího soudu. Na něj se obrátily České dráhy poté, co v první instanci soud zamítl jejich žalobu na Drážní úřad, že kvůli sporu o kapacitu odmítl provést takzvaný test hospodářské vyváženosti, který mohl vstupu RegioJetu na trať zabránit (více zde).

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Najdete na iDNES.cz