Německé dráhy jsou s akcí, při níž se prodalo milion jízdenek, spokojeny. Neuvažují ale ani o jejím prodloužení, ani o budoucím prodeji lístků v supermarketech.
„Fungovalo to lépe, než jsme si mysleli,“ řekl v rozhlasové stanici Inforadio šéf Německých drah Hartmut Mehdorn.
Železnice čelí v Německu konkurenci levných leteckých společností a řada lidí ji považuje za moc drahou. Proto se dráhy rozhodly, že v řetězci levných diskontů Lidl nabídnou sérii dvou bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.
Leták LidlNakupujete rádi v prodejnách Lidl? Aktuální leták Lidl najdete vždy na AkčníCeny.cz. S námi najdete také nejbližší prodejny Lidl. |
Ve čtvrtek se od časného rána tvořily před prodejnami dlouhé fronty. Přestože si jeden zákazník mohl koupit nanejvýš pět bločků s dvěma bianco lístky, byla nabídka vyčerpána během několika minut.
Mehdorn přesto nevidí prodej lístků v supermarketu jako model pro budoucnost; neuvažuje ani o tom, že by dráhy snížily ceny. „Jen každý druhý Němec jezdí vlakem, máme ve spojích spoustu místa a doufáme, že jsme akcí získali nové klienty,“ řekl.
Spotřebitelské centrály označily akci za klamavou reklamu. Měla totiž trvat deset dní, ale prodejce nebyl schopen vyhovět poptávce už po desítkách minut, a zákazníky tedy oklamal. Německá Centrála pro boj s nekalou konkurencí je připravena přijímat stížnosti klientů, napsal list Financial Times Deutschland.
Lidl už ve čtvrtek zapisoval neuspokojené zákazníky na zvláštní seznamy a bude se snažit jízdenky pro ně zajistit. Čilý obchod s výhodnými lístky na internetovém aukčním serveru eBay ještě nabyl na síle, když bylo ve čtvrtek v poledne jasné, že lístky už došly. Na internetu se pak dražily až za dvojnásobek kupní ceny.
Ač dráhy prohlašovaly, že další obchodování s lístky je zakázané, naváděly samy své klienty na eBay, neboť na jejich internetových stránkách je odkaz na aukční server, a pak se lze dvěma kliknutími myši dostat do kategorie „Jízdenky Lidl“.