„Hluboce se za to omlouváme. Byla to chyba místní realizace kampaně Johna Boyegy,“ uvedla společnost ve stanovisku pro The Hollywood Reporter. „John je velký umělec s obrovskou osobní vizí. Koncept videa stál na jeho osobních zkušenostech a neměl být replikován,“ přiznává Jo Malone. V reklamním spotu se Boyega vrací ve vzpomínkách do rodné londýnské čtvrti a ještě dál - ke svým nigerijským kořenům.
Britský herec, známý z pokračování ságy Star Wars, je od minulého roku hlavním ambasadorem značky. Postup firmy ani následnou omluvu zatím pro žádné zahraniční médium nekomentoval. Na Twitteru však sdílel čínskou verzi reklamy s emotikony, jež obrací oči v sloup.
„Ačkoli jsme okamžitě podnikli příslušné kroky a odstranili místní verzi kampaně, uvědomujeme si, že ho to mohlo urazit a ranit. Respektujeme Johna a podporujeme jak naše partnery, tak fanoušky po celém světě. Bereme tento přešlap vážně a pracujeme společně jako značka na tom, abychom se posouvali dopředu,“ uvádí firma, jež je dceřinnou společností značky Estée Lauder.
Není to poprvé, co čínský trh upozadil tohoto britského herce. V roce 2016 představilo Disney pro čínské fanoušky upravený filmový plakát k filmu Star Wars: Síla se probouzí. Na něm je postava Finna, jehož John Boyega představuje, viditelně zmenšená v poměru k ostatním hvězdám filmu. Další afroameričtí herci z plakátu zmizeli úplně.
Možná i kvůli tomu měl Boyega nedávno proslov na jednom z protestů Black Lives Matter, v němž vyzýval filmové společnosti, aby přestaly afroamerické herce „tlačit na stranu“.